Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera Xperia via Mac?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Programuppdatera Sonny Ericsson xperia via Mac dator verka inte gå eller? Någon som har något tipps ? Tacksam för svar.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-30 20:15

Har den inte OTA som alla andra Androids?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-30 22:50
Ursprungligen av zappee:

Har den inte OTA som alla andra Androids?

Nej, inte SE's android telefoner.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-30 22:54
Ursprungligen av acke:

Nej, inte SE's android telefoner.

Vad dåligt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-31 15:40
Ursprungligen av zappee:

Vad dåligt...

Inte den första generationen i alla fall.

  • Medlem
  • 2011-05-30 20:22

Kanske funkar med CrossOver?

Klart de har OTA i alla sina android telefoner, även gamla X10-serien. Om det gäller senaste 2.3.3 för arc, play och neo så kommer den via OTA snart. Har du en telia lur kan du köra den via en PC idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-31 19:09
Ursprungligen av Fredrics:

Klart de har OTA i alla sina android telefoner, även gamla X10-serien. Om det gäller senaste 2.3.3 för arc, play och neo så kommer den via OTA snart. Har du en telia lur kan du köra den via en PC idag.

Jaså? Saxat från deras hemsida: "När uppgraderingen finns tillgänglig får du ett meddelande i telefonen. För att kunna uppgradera telefonen måste du ansluta den till en dator. Det går inte att hämta uppgraderingen direkt från telefonen. Sony Ericsson rekommenderar att du använder PC Companion."

Sony Ericsson - Support - Telefoner - Detailed - Whichversionofandroid21 - Xperia

Detta meddelande får jag i telefonen också, det går ej på Mac dator tydligen. Men tack för alla tippsen.

  • Medlem
  • 2011-06-01 09:37
Ursprungligen av ekorrbär:

Detta meddelande får jag i telefonen också, det går ej på Mac dator tydligen. Men tack för alla tippsen.

Och Android-folket pratar om att man är "låst" om man har en iPhone?

Ursprungligen av Dalle:

Och Android-folket pratar om att man är "låst" om man har en iPhone?

Om man väljer att köra en telefon som inte kör Android Vanilla så får man nog skylla sig själv.

Jag har en Samsung Nexus S (Google) med en standardinstallation av android 2.3.4. Då behövs det inget extra program för att uppdatera eftersom man har tillgång till OTA. Friheten där är större än på iPhone där man fortfarande måste uppdatera med kabel till datorn.

Har Sonny Ericsson något avtal med PC datorer månne, efter som Mac är utestängda?

  • Medlem
  • 2011-06-02 11:11

Och hur stor andel av alla lurar som säljs är Googles egna? De flesta som säljs har ju HTC Sense eller annat skit som gör att 94% av kunderna inte kan uppdatera sina telefoner OTA.

Ja, nu börjar det dra sig mot offtopic. Låt oss gå tillbaka till den ursprungliga frågan och släpp sidospåren.

/Mod

Har varit i kontakt med Sonny Ericsson dom kan inte svara på när det går att uppdatera via Mac dator. Dom hänvisar till återförsäljare för att få den uppdaterad.

Nästan inga telefoner utöver iPhone går att uppdatera på annat än Windows. Har haft problem med att få kontakt med HTC och Nokia även när jag kör Windows virtuellt på min Mac. Möjligen kan du få det att fungera om du kör Windows på din Mac via BootCamp.
Jag har en HTC Sensation och har även haft Hero, Legend och Desire. Sensation, Legend och Desire har gått utmärkt att uppdatera via OTA. Kommer inte ihåg hur det var på Heron.

1
Bevaka tråden