Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

gammalt spel men kul! 46 kr på onoff

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

CLOSE COMBAT MAC - ONOFF

Uppgradering för intel.. vet inte... inga garantier.
Macgamefiles.com: Close Combat: First To Fight

Men funkar garanterat för PowerPC.

Ska man verkligen köpa från ett företag som gått i konkurs?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-13 14:43

Funkar väl utmärkt så länge man ser till att få varan vid betalning. Tillverkaren står för garanti och support.

Ursprungligen av keptang:

Ska man verkligen köpa från ett företag som gått i konkurs?

Enligt lag så har du fortfarande garanti som vanligt men du får gå via tillverkare istället för återförsäljaren om de har konkat.. (Rätta mig gärna om jag har fel)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-13 14:07

Om man inte bryr sej om ev garanti eller support så ser jag inget problem. De kan ju ha utförsäljning med lägre priser om man väntar lite. Med risk för slutsålt...

Support får du från tillverkaren och den är vad den är på ett många år gammalt spel... men 46 kronor blir man varken rik eller fattig av så om man har power pc är det ett kul spel för den som gillar den här typen av spel. Vissa banor och svårighetsgrader är verkligen en prövning för skytte skicklighet, mobilitet, strids strategi och sparsamhet/prioriteringar.

Vad gäller konkursen så är den inte ett faktum men begäran är inlämnad enligt DI. Det pågår även sen en tid tillbaka förhandlingar med intressenter som eventuellt skall ta över enl DI. OnOff försvinner nog inte denna veckan i alla fall.

Det var bara det första som dök upp i huvudet på mig när jag såg OnOff.

Fast konkursen är väl ett faktum, eller tar en konkursförvaltare över ändå?
Köpvillkor

OnOff som butikskedja och varumärke lär leva vidare i någon form, om nu någon vill det..

Enligt uppgift från personal på OnOff går beställningarna från deras webshop in i ett tomt svart hål just nu och levereras inte.. Låter sådär.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-07-14 10:46

När du köper en vara från OnOff nu är det själva boet och inte konkursbolaget som du avtalar med.

Jag gick förbi OnOff i Uppsala i tisdags då jag skeppa svärmor till Västerås flygplats, JAA!!! och de hade 25% på ALLT. Jag gick in och kom på att jag inte behövde något och gick ut igen.

De som jobbade där hade OnOff på skjortorna... ?

Att inte köpa från dem innebär väl att man heller aldrig köper begagnat... ?

Själv har jag sparat en förmögenhet genom att köpa begagnade eller ex-leasing grejer istället för nytt.

Ursprungligen av LCR:

Jag gick förbi OnOff i Uppsala i tisdags då jag skeppa svärmor till Västerås flygplats, JAA!!! och de hade 25% på ALLT. Jag gick in och kom på att jag inte behövde något och gick ut igen.

De som jobbade där hade OnOff på skjortorna... ?

Att inte köpa från dem innebär väl att man heller aldrig köper begagnat... ?

Själv har jag sparat en förmögenhet genom att köpa begagnade eller ex-leasing grejer istället för nytt.

Konkursförvaltaren hade nog inga egna skjortor att dela ut.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-14 11:36

Synd vi inte har OnOff här, jag skulle vilja köpa en större plattTV - inte för att jag behöver någon, men för att det är billigt.

Ursprungligen av kenjon:

Synd vi inte har OnOff här, jag skulle vilja köpa en större plattTV - inte för att jag behöver någon, men för att det är billigt.

Beställa från nätet?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-17 17:48

Ja, men jag har för mej att jag läste tidigare i tråden att de inte levererar längre... #7

Ursprungligen av kenjon:

Ja, men jag har för mej att jag läste tidigare i tråden att de inte levererar längre... #7

Nu står det ju på deras startsida en fet blaffa om att försäljningen tillsvidare upphör från webben, och dom hänvisar istället till butikerna.

Lite synd att de inte längre finns kvar här i stan så att man kan få fynda lite grejor jag troligen inte har användning för ;). De bommade igen för ett eller två år sedan (tiden går ju så himla fort...)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-07-20 09:34
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Lite synd att de inte längre finns kvar här i stan så att man kan få fynda lite grejor jag troligen inte har användning för ;). De bommade igen för ett eller två år sedan (tiden går ju så himla fort...)

Jag har varit inne i två olika butiker. Det som finns är antingen gammalt skräp eller dyrt trots 25% rabatt.
Kanske fanns lite grejer att fynda om man var där första dan dock.

1
Bevaka tråden