Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan man få Firefox att komma ihåg sidor?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder bland andra Firefox 5.0 och sen långt tillbaka kan den inte hitta sidor som jag har besökt hundratals gånger.

Jag förstår att någon inställning måste vara fel, men vad kan det vara?
På Safari räcker det oftast bara att slå in två till tre bokstäver, så hittar webbläsaren rätt address.

Är det någon addblockare som bökar eller vad sjutton kan det vara? Chrome, Opera och Safari har inte det här problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-10 19:59

Jag har försökt få fram en lösning på problemet genom att skriva about:config och sedan leta upp värdet browser.urlbar.autoFill till true, men det fungerar inte så som jag vill..

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar!

/Mod

Problemet löst ; )

Ursprungligen av Mcus:

Jag har försökt få fram en lösning på problemet genom att skriva about:config och sedan leta upp värdet browser.urlbar.autoFill till true, men det fungerar inte så som jag vill..

Det här är en kraftig överkurs för mig … Jag vågar knappt röra på det stället på datorn, där man kan skriva kommandon direkt!

Nu har jag hittat felet … Självförvållat, som nästan alltid, när det gäller mig.

Hade fel inställning på det här stället:

Sekretess
Adressfältet: Ge förslag i adressfältet från:
Ska vara historik och ingenting annat … (Så funkar det bäst för mig, alla fall.)

Senast redigerat 2011-07-14 20:20
1
Bevaka tråden