Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootar inte Windows XP från extern DVD

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • vasteras
  • 2011-07-09 19:53

Tjenare sökt på forumet men inte hittat ngn lösning jag bytte till mac efter att ha använt pc "förlåt att jag svär" Mitt problem är att jag har en massa fotoredigerings program som tyvärr bara funkar i windows och har ingen lust att att köpa nya för mac så min tanke var att fixa dubbla Os på min mac då jag har två hdd i min macbook pro i7 dvs jag kör med " optibay" vilket gör att min interna dvd är numera xtern. Kan boota min osX skiva utan problem men så fort jag försöker med xp eller w7 så händer absolut INGET har testat via usb också men inget verkar funka.. ska tillägga att skivorna jag testat är inte orginal men bootar i vilken pc som helst.. vad göra ????

tack på förhand

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar!

"Allt om Mac" är till för mer allmänna Mac-relaterade ämnen som inte passar in i någon annan forumdel.

/Mod

Ursprungligen av wentura:

...ska tillägga att skivorna jag testat är inte orginal men bootar i vilken pc som helst...

Skaffa originalskivor! Vi diskuterar inte piratkopierad programvara på 99.se.

Stänger tråden. Återkom gärna när du har originalskivor, så kan vi återuppta diskussionen.

/Mod

Trådskaparen påstår i en ny tråd att han nu har provat med originalskivor. Vi får väl lita på det, och öppnar härmed tråden igen.

Den nya tråden är raderad, eftersom korspostning (samma fråga i flera trådar) inte är tillåtet på forumet!

Vi fortsätter i den här tråden i stället.

/Mod

Det går inte att boota från något annat än Mac OS X-skivor på den med extern optisk enhet.

Installera VirtualBox (gratis) eller Parallels (kostar) och kör Windows virtualiserat.

Ursprungligen av keptang:

Det går inte att boota från något annat än Mac OS X-skivor på den med extern optisk enhet.

Man lär sej något nytt varje dag, tack Keptang!

  • Medlem
  • vasteras
  • 2011-07-11 18:29

khap khon krap keptang Tusen tack

Mai penn rai.

1
Bevaka tråden