Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns HTC Sync för Mac?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • stockholm
  • 2011-07-07 23:43

Jag har precis köpt en ny telefon och vill ladda ner HTC Sync på min iMac för att kunna koppla ihop enheterna. Funkar det? Det såg ut som japanska om man följde instruktionerna på deras hemsida. Kan det vara så att man måste ha en PC för att det skall funka eller går det att få min iMac kompatibel med HTC:

  • Medlem
  • stockholm
  • 2011-07-07 23:43

Vet inte om jag skrev i rätt rubrik

Nej, en mindre bra rubrik som inte sade något om trådens innehåll och fel underforum. Rubrik förtydligad och tråd flyttad.

/Mod

Kan också svara på din fråga - HTC Sync finns inte till Mac.

Taget från HTC

I want to sync my device with my MAC, am I able to use HTC Sync to do this?

HTC Sync is not compatible with Macintosh computers. While you will be unable to use HTC Sync to synchronize your PIM information, you can transfer files such as music, movies, photos, etc. to your HTC by mounting the device as a disk drive

Källa: HTC

Du skriver inte vilken telefon du har. Men oavsett, HTC Sync verkar bara finnas för Windows om du tittar på HTC's hemsida.

Ursprungligen av keptang:

Du skriver inte vilken telefon du har. Men oavsett, HTC Sync verkar bara finnas för Windows om du tittar på HTC's hemsida.

I den gamla rubriken framgick det att det var en Desire HD. Jag borde kanske låtit det så kvar, men jag tyckte det var irrelevant för frågan om HTC Sync finns för Mac.

/Mod

  • Medlem
  • stockholm
  • 2011-07-08 00:01

Verkar finnas folk här som inte förstod frågan. Kan man jobba med sin Htc Desire HD på sin iMac. Kan man ladda ner HTC SYnc på en iMac.

tack

Ursprungligen av man214:

Verkar finnas folk här som inte förstod frågan. Kan man jobba med sin Htc Desire HD på sin iMac. Kan man ladda ner HTC SYnc på en iMac.

tack

Va?! Ursäkta för att jag kanske är oartig men förstår du inte engelska?
Jag har även lagt till källan där svaret kommer ifrån?

Ursprungligen av illerG:

Taget från HTC

I want to sync my device with my MAC, am I able to use HTC Sync to do this?

HTC Sync is not compatible with Macintosh computers. While you will be unable to use HTC Sync to synchronize your PIM information, you can transfer files such as music, movies, photos, etc. to your HTC by mounting the device as a disk drive

Källa: HTC

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-08 10:03
Ursprungligen av man214:

Verkar finnas folk här som inte förstod frågan. Kan man jobba med sin Htc Desire HD på sin iMac. Kan man ladda ner HTC SYnc på en iMac.

tack

Jodå, vi förstår frågan, men det är skillnad på synk och att jobba med sin Desire på Mac... två helt olika saker.
Du kan använda den som en "hårddisk" för att flytta över musik etc. Men det är inte det som menas med synk. Det är två olika saker, och du frågar efter synkning men illerGs länk säger att du kan flytta filer. Fel svar på din fråga i den engelska texten...

Alla förstod väl frågan och svarade på den? Nej, det går inte att köra HTC Sync i OS X. Nu har du fått svaret fyra gånger...

Och vad menar du med att jobba med en Desire HD på en iMac? Kan man synca med Google? Javisst.

Du kan använda Missing Sync från Mark/Space för att synka, men rekommenderar att du synkar över Google så sker allt automagiskt över nätet utan att du behöver bekymra dig - kontakter, kalender, mail etc.

Sync Software for Mobile Smartphones to Mac and Windows - Sync Mac and PC!

En android mobil syncar du med ditt google konto! Har du saker på din mac du vill synca så syncar du dom med ditt google konto

Jag använder SyncMate till min HTC Desire Z och PPC med 10.5.8 Funkar galant.
https://market.android.com/details?id=com.eltima.android.syncmate&feature=search_result

1
Bevaka tråden