Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man plocka ut MacBook Air Superdrive från höljet och sätta det i iMac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-07-07 20:11

Jag har en Mid 2007 24" iMac som den optiska läsaren har börjat strula på.
Jag har hört med den lokala Apple återförsäljaren och de skall ha 2000:- för att sätta i en ny superdrive. 1200:- för läsaren och 800:- för jobbet.

Detta tycker jag är DYRT och påpekade också i affären.
Då sa killen bakom disken att det sitter ju faktiskt en superdrive i den externa superdriven tll MacBook Air. Man kanske skulle kunna köpa en sådan och plocka isär den och använda den DVD läsaren. Den kostar bara 750:-

Är det någon som vet om detta går???

/Jonas

Du kan väl bara köpa en vanlig DVD-spelare annars. Vet inte om det funkar med precis vilken som helst, dock.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-07-07 20:32

Om den passar i din iMac har jag ingen aning. Billigare Superdrives finns att köpa på Ebay om man kan och vill skruva i sin iMac vilket jag inte skulle vilja göra. Använder du din optiska läsare så att det känns värt att laga? Annars kanske en billig extern enhet kan fungera som du gömmer när du inte använder den.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-07-07 20:53

Men jag vill ha en "hel" dator

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-07-07 22:30

Jag har funderingar på att sälja datorn till min mor och det skulle inte kännas bra att sälja den "trasig".
Jag har kollat på Ebay på superdrives men det finns så många olika modeller. någon som vet om man kan ta vilken som helst bara det är till en intel iMac?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-07-07 20:53

Jag har funderat på att sätta en extern USB DVD som drivs av USB porten med typ dubbelhäftande tape på baksidan eller under skrivbordet

Ursprungligen av sjoden:

jag har funderat på att sätta en extern usb dvd som drivs av usb porten med typ dubbelhäftande tape på baksidan eller under skrivbordet

Haha.

1
Bevaka tråden