Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bädda in youtube/vimeo-klipp i Word 2008?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur man får in ett vimeoklipp i ett worddokument? tack!

Petter

Word? Vill du ha rörlig video i ett ordbehandlingsdokument? Vojne vojne... Word är ju inte ens i närheten av att duga för layout som inkluderar bilder (en liiiten bit på väg i version 2011 dock) så video torde ju vara i princip omöjligt. Men det kanske går - har du provat Office-paketets utmärkta hjälpsystem?

Tror annars att PowerPoint är bättre om man vill ha rörlig video, ljud mm på skärm. Och Apples Keynote förstås.

tack för svaret! ja jag har inget bra layout program på min gamla powerbook. tänkte lägga in ett litet klipp i min projektbeskrivning till en film. jag har provat med powerpoint men hittar inget bra sätt att bädda in videos från internet. har du något konkret tips på hur jag ska göra? eller är dags att investera i Illustrator eller något annat program? allt gott! P

Nej, Illustrator är inte heller ett presentationsprogram för att bädda in filmer och ljud, utan ett ritprogram.

Videon får du nog se till att ladda hem först innan du bäddar in den - annars måste du ju vara uppkopplad vid presentationen.

Prova Keynote. Kan laddas ner från Apple och köras gratis i typ 30 dagar. Lättare att använda och snyggare än PPT.

Hej igen och tack för svar, meningen är inte att det ska vara en audiovisuell presentation, utan ett dokument som ska skickas runt till flera producenter med inbäddade klipp från internet. detta för att dokumentet inte ska bli för stort och mer lätthanterligt. Jag räknar med att alla som laddar upp dokumentet har internet på sin dator. dokumentet vill jag ha i PDF, för att alla ska kunna läsa det. /P

Skriv enkelt in länken till filmen i dokumentet, typ 99mac - Senaste nytt från Macvärlden

Hej hummel,jo jag har tänkt på den lösningen, men jag hade tänkt mig att ha ett enhetligt dokument, så att man inte behöver gå ifrån PDf:n. Men går det inte får jag helt enkelt köra på länk. tack

Vill du bädda in filmen så måste du ha den som fil, oavsett program, men har du det kan Word göra det, bara dra och släppa filen så är det klart

I en PDF så kan du lösa det enkelt med Acrobat Professional, där du helt enkelt infogar ett filmobjekt, och du kan då välja om det ska vara en fil eller en länkad film som visas i filmvisaren.

1
Bevaka tråden