Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förlängning av trådlöst nätverk

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2011-07-05 21:59

kan man ha denna till förlägning av mitt trådlösa bredband här hemma AirPort Express-basstation med AirTunes - Apple Store (Sverige)

skulle behöva få mer signal i huset så jag kan ha trådlöst på utsidan av mitt fönster

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-07-05 22:05

Beror väl på hur ditt trådlösa är kopplat och hur du hade tänkt lösa det.
Behöver lite mer information innan jag kan säga något..

  • Medlem
  • göteborg
  • 2011-07-05 22:13

ok jag har comhem ett trådlöst netgear saken är jag kan inte flytta det mer för jag har inte en sådan lång kabel .så tänkte jag att man kunde göra så att signalen går mer än den gör idag har en dator i det rummet som jag hade tänkt att ha den i .det jag ahr idag funkar till det rummet .tänkte om man kunde ha så jag får signal från det rummet ut till min gård som är utanför fönstret jag får ingen signal utanför verkar som den räcker till det rummet jag har en annan daor i

Jag har justerat rubriken lite, och flyttat tråden till rätt forumdel. Detta handlar om att förlänga ett trådlöst nätverk, och har ingenting med själva bredbandet att göra.

/Mod

Ja du kan förlänga ett befintligt trådlöst nät med Airport Express.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2011-07-05 23:45

ok kan du beskriva hur man gör för jag ska köpa en imorgon eller ska jag välja någon annan .tänkte den är lite bra så är det apple sak man vet vad man får känns det som

Ursprungligen av swag:

...kan du beskriva hur man gör för...

Finns nog lite tips här, skulle jag tro:
förlänga nätverk express site:99.se - Sök på Google

Tänk på att förlänga trådlöst nätverk från trådlöst gör nätverket kan göra den förlängda delen väldigt långsam. Låt oss säga att du inte har någon trådlös mottagning i källaren. Du sätter en APE någonstans och får full täckning i källaren på ditt WiFi. Det betyder inte att du kommer få ut fullt av ditt nätverk. APEn tar åt sig så mycket den kan av den täckning den får där du placerar den. Den skickar i sin tur ut så mycket kan av det den får.
I mitt fall fick jag cirka 5% av vad mitt nätverk egentligen har kapacitet för.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2011-07-06 21:45

ok ringde netgear ang mitt modem/rauter CG3100 va jag fattar så har inte denna något som kallas wds .så jag skulle inte få det att funka med en airport express .det dom sa är att köpa en airport extreme basstation och koppla det den vägen. lika bra att göra så då om jag vill ha det förlängt .bara använda comhem modemet som modem och apple saken som rauter och förlängare,

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-06 21:46

Teoretiskt tappar man 50 % om man förlänger det. Förlänger man det en gång till blir det alltså 25 % kvar. Att få ut 5 % verkar bero på något annat, störningar, fel konfigurering...?

Har 100mbit och fick ut 5mbit.
Har det nu trådat fram till varje APE och får nu ut cirka 35mbit trådlöst. Med sladd direkt i datorn blir det 100mbit.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-08 09:39

För svag processor i APE då
Jag kör två APExtreme, en som router med en kabel till den andra, som kör trådlöst. Tappar bara några få MBps, dvs enstaka %.

1
Bevaka tråden