Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När företaget ska betala uppgradering till Lion

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min chef ska betala uppgraderingen till Lion, men jag har mitt App Store-konto kopplat privat till mitt eget kontokort. Hur ska jag göra smidigast?

Jag tänker mig att chefen får registrera ett eget konto och sedan gift'a Lion till mig, eller finns det smidigare lösningar?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-07-06 10:41

Reseräkning kanske?

Tråden flyttad till "Företagande", som jag tycker passar bättre. Detta är ingen OS X-fråga.

/Mod

Betala själv. Lämna in kvittot. På vårt företag har vi inga företagskort, bara privata. Alla utgifter i tjänsten betalas med privata kort och så får vi ersättning tillsammans med lönen.

Fakturera chefen? Ändra kortnummer på ditt App Store -konto? Få det på lönen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-06 11:09

Enklast är att ta betalt för utlägg, och få summan överförd till dig.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-07-06 12:31

Ett annat sätt är att företaget köper iTunes Gift Card på faktura och ger kortet till dig.
Koden på kortet lägger du in under länken "Redeem" i App Store.

Jag handlar på eget kort - ger kvitton till chefen och få igen stålarna på nästa lön.

Lämna kvitto som kommer på email.

Jag använde koden på itunes store för att köpa uppgraderingen men det är inte där man ska köpa Lion utan i App Store. När jag försökte köpa Lion i Appstore då säger den att koden är redan redeemned, hur kan jag överföra pengarna från itunes store till app store?

Ett inlägg raderat. Korspostning är EJ tillåtet!

/Mod

1
Bevaka tråden