Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på företag som återskapar kraschad hårddisk!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2011-07-04 11:18

Hej!

Jag skulle behöva tips på företag som återskapar data från krashade hårddiskar...

Gärna något företag ni har provat så ni vet att dom kan vad dom säger att dom kan.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-07-04 11:25

Du kan prova att köra programmet ddrescue på den, du behöver en hårddisk som är EXAKT lika stor eller större för att det ska gå.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-07-05 22:32

Kan också rekommendera Ahlberg Data, har lämnat in flertal diskar där i Nacka Strand, de fixar biffen!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-04 18:18

Hade behovet för detta en gång, då använde jag mig av ibas . Med flyg och budbil, så hade jag, företagets data tillbaka dagen efter

Vet andra som också har använt sigav dessa.

Data Recovery

Är det värdefulla grejer (data) ska DU INTE göra någonting ALLS!!!

Mitt tips (som jag fick av Acke för ett tag sedan) är Data Recovery Sweden - rädda data återställer Raid krasch hårddisk recovery

Ursprungligen av Lm:2003119:

Hade behovet för detta en gång, då använde jag mig av ibas . Med flyg och budbil, så hade jag, företagets data tillbaka dagen efter

Vet andra som också har använt sigav dessa.

Data Recovery

viss data kan man inte sätta en prislapp på... men vad kostade det att skicka disken till ibas?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-05 17:06
Ursprungligen av KAPTENRODSKAGG:

viss data kan man inte sätta en prislapp på... men vad kostade det att skicka disken till ibas?

Tror det landade på sån där i runda slängar ca 100 000 ex. moms, vilket, om jag inte minns fel delvis betalades av de som skulle ha konfigurerat upp backupen. Det kan låta mycket, men i förhållande till allvaret i situationen så var det den baggis.

Var lite jobbigt att stövla in på chefen och ekonomi-ansvarigs kontor och droppa den bomben

Använde ibas för 8 år sedan och det kostade runt 30000:-, funkade bra och den ansvarige valde att göra backup på viktiga data efter det.

Jag har hört siffror runt £2500 uppåt.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-07-06 14:29

Det var inte jag som behövde veta men nu har jag framfört tipsen vidare, tack allihop!

1
Bevaka tråden