Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av 12" Powerbooken?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan några dela med sig av erfarenheter av 12" pocketbooken efter en tids körning? Svenska MacWorld var ju svala. Känns skärmen för liten för att arbeta eller titta på en film på? Är vikten (och priset) enda fördelen framför 15" som jag tycker är tung och klumpig att frakta runt...
Nyfiken på synpunkter!

  • Medlem
  • 2003-06-16 20:05

Har du läst testet i testlabbet? länk Glöm inte att läsa debatten efter också. Om du söker lite i powerbookforumet skall du se att 12"aren har diskuteras om inte till leda så iaf väldigt ingående, där hittar du mycket matnyttigt.

[edit: stavning]

Senast redigerat 2003-06-16 22:33
  • Oregistrerad
  • 2003-06-16 23:21

Kort omdöme efter en tids körning:

PLUS:
+ Bygget. Aluminium är stabilt. Inget glapp, inga repor, inga spår av tangenter på skärmen. Tangentbordet är fortfarande en dröm. Slot-in är också stenhårt.
+ Storleken. Fortfarande sjukt liten och behändig. Plus lätt.
+ AirPort Extreme är grymt. Kommer aldrig köra kabel igen.
+ Ljudet.

SÅDÄR:
> Batteritiden duger men inte mer.
> Den blir lite varm, men inte så värst.
> Pekplattan kunde varit större.

MINUS:
- Skärmen är inte så bra, man får vinkla om den hela tiden. Får stryk av varenda DELL som någonsin (nåja) gjorts.
- Saknar DVI.

PB12" är fortfarande en fullträff. Om Rev B har bättre skärm och DVI-port så kommer den bli svårslagen ännu en bra bit framöver (tills vi får PPC970 såklart).

Skärmen är helt OK att glo film på i sängen och på tåg/flyg. För större publik så ingår ju TV-adapter. Att jobba i word funkar bra, grafik mindre bra (mest pga kass skärm iofs). Klippa film funkar.

Vet inte om det tillför något, men det är det här som jag har reagerat mest på.

# Min blir väldigt varm av filmer och spel, det tycker jag är jobbigt.
# Skärmen är ju liten, men det är meningen... Bildkvalitetn duger men är kanske inte så impoerande.
# Högtalaren är grym för att sitta i en bärbar dator.
# Så länge fläkten eller cd-läsaren inte går igång så är den väldigt tyst.
# Jag kan aldrig riktigt vänja mig vid styrplattor på macar, och inte den här heller.

1
Bevaka tråden