Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olycklig krock fördröjde omstart

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Av någon anledning använder iPhone tethering IP-nummerserien 172.20.10.x när man ansluter via Bluetooth. Det är tyvärr samma serie som vi använder för vårt administrationsnät i serverracket så när jag anslöt min MacBook Pro till Internet via min iPhone så kunde jag inte nå 99mac servern för omstart...

Lite rallykörning på Norrlandsvägar till ett hotell med Wifi trodde jag skulle hjälpa men därifrån gick det inte heller att ansluta för deras nät tillåter inte PPTP VPN...

Hursomhelst - nu är 99mac tillbaka igen

Noterade att den var nere en stund.

- men så mkt som en annan är här så är ju det nästan en bra grej....

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-07-03 19:40

Varför inte koppla in telefonen med sladden istället för bluetooth? Då är det ju ett nytt ethernetgränssnitt istället

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-07-03 19:43

Trodde först att det hade krockats med fordon av titeln att döma, men var glad att det bara var en TCP/IP-krock när man läste tråden

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-03 21:51

För mej försvann 99.se redan i förmiddags. Och jag kunde inte nå d-star.se heller. Och en tysk kompis kunde inte ringa till vår hemtelefon (från Tyskland). Så jag trodde det var ett stort fel.....

Ursprungligen av kenjon:

För mej försvann 99.se redan i förmiddags. Och jag kunde inte nå d-star.se heller. Och en tysk kompis kunde inte ringa till vår hemtelefon (från Tyskland). Så jag trodde det var ett stort fel.....

99.se gick ner redan under natten till idag...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-07-03 22:21
Ursprungligen av Capeman:

99.se gick ner redan under natten till idag...

That's it! No more sleeping privileges for Björnström!

jag saknade 99 imorse, gick inte att komma in typ 07-09

Det är verkligen dags för vår nya Xserve..ska fixa när semestern är över! Just nu befinner jag mig vid Storforsen utanför Älvsbyn. Grym utsikt att sitta på balkongen och se forsen utanför!

Ursprungligen av Björnström:

Det är verkligen dags för vår nya Xserve..ska fixa när semestern är över! Just nu befinner jag mig vid Storforsen utanför Älvsbyn. Grym utsikt att sitta på balkongen och se forsen utanför!

Offtopic, men det är löjligt vackert där. Lägg gärna ut en bild.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-07-04 11:15

Björnström: Jag fortsätter skicka SMS om siten går ner

Publicera Björnströms nummer så kan ALLA smsa när siten går ner!

1
Bevaka tråden