Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka en HTC Desire Z (telefon) med Macen?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa en HTC Desire Z.

Har letat på webben efter uppgifter om synkning med Macen (iCal, Adressbok osv) eftersom HTC själva bara nämner Windows i specifikationerna. Har hittat en del om att t.ex. använda Googlekontot som mellanlandning men vill ju givetvis kunna synka direkt med iSync.

Har någon erfarenheter/kunskap om detta?

Varför vill du kunna synca med iSync? iSync är döende och är bortplockat ur nästa version av OS X som kommer den här månaden.

Har man en android så syncar man med google.

Google calendar, gmail och contacts är sjukt smidigt.

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Har man en android så syncar man med google.

Google calendar, gmail och contacts är sjukt smidigt.

Jo, så mycket har jag alltså redan fattat efter att ha letat på nätet.
Men jag vill helst inte gå via Google (som jag f.ö. försöker undvika så långt det går), utan direkt mellan telefon och dator.

Försök då hitta en annan lösning än iSync, för det programmet försvinner som sagt inom några veckor.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-03 18:43
Ursprungligen av Capeman:

Försök då hitta en annan lösning än iSync, för det programmet försvinner som sagt inom några veckor.

Nej, så är det inte. Om man inte nödvändigtvis måste installera 10.7 så kommer det inte att hända ett j...a dugg med iSync. Det kommer att fortsätta att fungera på samma sätt som det alltid har gjort.

Ursprungligen av Gunnar B:

Nej, så är det inte. Om man inte nödvändigtvis måste installera 10.7 så kommer det inte att hända ett j...a dugg med iSync. Det kommer att fortsätta att fungera på samma sätt som det alltid har gjort.

Givetvis. Men det är ändå ett verktyg som försvinner på sikt och som därför också kommer att överges av utvecklarna.

1. Jag kan inte för mitt liv begripa varför man vill ha trådbunden synk till datorn när det finns smidigare alternativ. Synka till datorn med kabel känns väldigt 90-tal för mig.

2. Om du tvunget ska köra 90-tal med en modern telefon så finns det Missing Sync från Mark/Space som fixar att synka det mesta. http://www.markspace.com/

3. Hoppas du får ett snorbra pris på en Desire Z för modellen är ganska gammal och jag har klämt på den - den känns inte helt gedigen. Antar att du sneglar på den för tangentbordets skull? Själv har jag en HTC Sensation parallellt med min iPhone. Sensation känns ljusår mer modern än den Desire jag hade förut.

Du funderar på att köpa en telefon som byggts för Googles tjänster men vill inte ha någonting med Google att göra?

Kanske en Nokia/SE passar bättre (en SE som inte kör Android då) ?

Gissar att TS vill ha en väl fungerande smartphone med utskjutbart fysiskt tangentbord. Finns inte våldsamt många att välja mellan. Nokia E7 är en variant men Nokia smarta telefoner med Symbian är inget vidare. Det finns ju HTC Pro 7 med Windows som har tangentbord, men sist jag kollade fanns inte den med svenskt tangentbord.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-07-04 12:38

Flyttade tråden till ett mer passande underforum.
/Mod

Tackar för svaren, trots att 90% av dom inte alls varar på frågan utan tyvärr går ut på att jag tydligen är ett efterblivet pucko som inte vet mitt eget bästa utan ska "uppfostras". Tråkigt.

Den enda som faktiskt (delvis) orkade ge ett relevant svar utan pekpinnar eller andra ovidkommande synpunkter var pmarroitt (hans/hennes punkt 2). Tack för länken!

1
Bevaka tråden