Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera gamla mail från Entourage till AppleMail

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Entourage blev av någon anledning korrupt då jag använde Office 2008. Behövde installera om office men använde istället office 2011 det innebär att jag inte längre kan använda entourage och behöver gå över till appleMail.

Jag har kvar gamla mailfiler från entourage
(emanueltanno/bibliotek/applicationsupport/adressbook/metadata/microsoft/entourage/2008/huvudidentitet/messages/ osv)
men jag lyckas inte få in dem i appleMail.

Är det någon som har en idé hur man kan göra?

Detta kanske fungerar;

Citat:

For email, open Apple Mail, File Menu, Import Mailboxes..., then choose Entourage.

Or you can drag each folder from Entourage onto your drive, which makes a ".mbox" file which is compatible with many different mail programs. You can import those into Apple Mail (or into Thunderbird, or into Outlook Express, etc.).

Från https://discussions.apple.com/thread/1403266?threadID=1403266

Dessvärre inte. Det hade säkert funkat om jag hade kvar Entourage, vilket jag inte har :tveksam:..

Det borde gå att på något sätt konvertera filerna från Metadatamappen så att de går att öppna i appleMail. Lyckas dock inte hitta något!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-30 13:54

Thunderbird kanske kan funka som mellanhand.....?

Programmet "Eudora mailbox cleaner" kan kanske också vara till hjälp (tillsammans med Thunderbird)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-30 19:21
Ursprungligen av Leffler:

Min Entourage blev av någon anledning korrupt

På vilket sätt korrupt? Kan det ha varit själva maildatabasen som blev korrupt?

Entourage har ett inbyggt Database Utility. Kanske bör du försöka ordna/hitta en installation av Entourage och pröva dessa tips:
How to rebuild your identity database in Entourage 2008 for Mac and Entourage for Mac 2004 to resolve most problems

Det finns också tredjepartsprogram, vet inte om de kan mer, och det är dyrt
Entourage Recovery Software repair & restore corrupted RGE files-Entourage Repair

I vilket fall bör du absolut ta en säkerhetskopia på din Entourage-identitet och göra reparations- eller importförsök från en kopia av databasfilen!

1
Bevaka tråden