Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Citcop - idioter med värmepumpar

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nillon
Jag tycker det vore bättre att uppmana alla 99mac:are som får detta utskick mot sin vilja att ringa och skälla ut dom.
Om större delen av deras samtal under några dagar består av utskällningar angående deras spam kanske det tänds ett litet ljus...

Jag får intrycket att hon nog bara skulle reagera "Oj vad många som fått och läst vår reklamspam! Jättebilligt och bra!"

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-06-16 15:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Jag får intrycket att hon nog bara skulle reagera "Oj vad många som fått och läst vår reklamspam! Jättebilligt och bra!"

Nå, om vi alla uttrycker oss lite vackert också då... "Jag vill inte ha erat jävla spam, jag är inte intresserad av era jävla värmepumpar, lämna mig i fred era förbannade idioter!"
Kanske inte riktigt så trevligt, men nästan.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-16 16:20

Kan man inte skicka mail till alla adresserna i spamfiltret med dom där "kings-hills fånarna" som avsändare - Sen får dom nog se på faan en stund

Jag är gärna med på ett motangrepp. Alla skickar ett mail med Topic:Order under några timmar någon natt. Då får de sitta och sortera det som ska kastas...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-06-16 16:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Jag är gärna med på ett motangrepp. Alla skickar ett mail med Topic:Order under några timmar någon natt. Då får de sitta och sortera det som ska kastas...

Ingen dum idé!
Om man som ämne skriver "Order" och sedan i brevet skriver nåt i stil med "Härmed beställer jag en stycke sluta-spamma-mig-tjänst."
Eller nåt sånt.
Att ha "Order" med i ämnet är ju klockrent iallafall, då kan dom ju inte bara slänga bort alla klagomail utan att läsa dom först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-16 16:35

Man kan ju ringa dom och till en början vara artig och seriöst intresserad och låta tiden gå innan man ger igen. Då tar man ju i alla fall rätt mycket tid av dom.
Eller att alla vi som har företag ger dom värdelösa erbjudanden.
Pippi Rulls Kjellan ger igen är ju alltid en bra inspirationskälla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-16 16:43

Som tidigare försvarsanställd (om än på Värnpliktsnytt) och numera egenföretagare har ordet "order" två betydelser... Då kan ju till och med rubriker med order följas av "att sluta med spammandet". Då har man ju inte ens vilselett dom.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-16 16:44

HAHAHAHAHAHAHA...
du e klockren andersson!!!
HAHAHAHAHAHAHA...:D

  • Oregistrerad
  • 2003-06-16 16:44

Eller så kan alla be 20-30 vänner att beställa deras katalog!

Eller kanske man kan knåpa ihop ett program som gör det, med slumpmässiga namn och adresser!
[Om det inte är olagligt att göra så!?]

Säg att den kostar 50-60 kronor styck att göra, plus 20 kronor i porto!
Samt deras kostnader för hantering.

Uppe i en hundring per katalog, dom får in ett par tusen beställningar på kataloger!

Vad gör dom då tro?

Kanske märker dom att Spam inte är så 'billigt'

Beställ din kataloghär och nu!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-16 16:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ola Hansen
Eller så kan alla be 20-30 vänner att beställa deras katalog!

Eller kanske man kan knåpa ihop ett program som gör det, med slumpmässiga namn och adresser!
[Om det inte är olagligt att göra så!?]

Säg att den kostar 50-60 kronor styck att göra, plus 20 kronor i porto!
Samt deras kostnader för hantering.

Uppe i en hundring per katalog, dom får in ett par tusen beställningar på kataloger!

Vad gör dom då tro?

Kanske märker dom att Spam inte är så 'billigt'

Beställ din kataloghär och nu!!!

Typ:

: Open URL
: Send Enter

Och vips har dom en tom katalogbeställning
Om man kör några lite då och då så finns det en massa tomma mellan de riktiga som dom manuellt måste sortera bort
Fast visst kan man kör:

: Open URL
: tab
: tab
: Namn
: ENamn
: ....
: ....
: Send Enter

Om man vill att dom skall få lite ekonomisk skada också
[Och en jävla massa post i retur då adressaten är okänd :p}

Det vore väl inte så svårt att söka på helt okända adresser på gulasidorna och via php-script beställa kataloger?

Säg ett par hundra tusen stycken?

Man kan ju gå "tjänstevägen" också - anmäla abuse till deras ip-leverantör. Om tillräckligt många gör det så drar en seriös leverantör åt sig öronen, även om det inte formellt är förbjudet att spamma i Sverige.

MCI är seriösa, och i deras kundavtal står bland annat (se också http://global.mci.com/uunet/terms/aup/sweden/ ):

E-MAIL

It is explicitly prohibited to send unsolicited mail messages 
("junk mail" or "spam") of any kind (commercial advertising, 
political tracts, announcements etc.)

Users may not forward or propagate chain letters nor 
malicious e-mail.

A user may not solicit mail for any other address other 
than that of the user, except with full consent of the owner 
of the referred address. 

Citcop är anslutet till MCI genom uu.net.

inetnum:      195.242.48.112 - 195.242.48.119
netname:      CITCOP-SE
descr:        Citcop Sweden AB
country:      SE
admin-c:      TJ421-RIPE
tech-c:       TJ421-RIPE
status:       ASSIGNED PA
notify:       ip@se.uu.net
mnt-by:       SE-UUNET-MNT
changed:      patrick.arkley@se.uu.net 20030113
source:       RIPE

route:        195.242.32.0/19
descr:        UUNET Sweden AB
origin:       AS702
remarks:      All kind of abuse from this network
remarks:      should be reported to abuse@se.uu.net
remarks:      For more info see the object USA1-RIPE
notify:       ip@se.uu.net
mnt-by:       SE-UUNET-MNT
changed:      joche@se.uu.net 20010402
source:       RIPE

person:       Torbjorn Johansson
address:      Citcop Sweden AB
address:      Energigatan 15
address:      434 37 Kungsbacka
phone:        +46 300 70700
fax-no:       +46 300 70703
e-mail:       torbjorn@citcop.se
nic-hdl:      TJ421-RIPE
notify:       ip@se.uu.net
mnt-by:       SE-UUNET-MNT
changed:      patrick.arkley@se.uu.net 20030113
source:       RIPE

//Mikael

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-16 17:14

Eller så kan man gå på Hallandsposten. Om man väntar någon vecka så har sommartorkan kommit igång rejält. Då lär det inte vara så svårt att prata in artikeln. Om man lägger fram det på rätt sätt så att såväl den tröttaste journalist som den grönaste JH praktikant gör ett bra jobb. "kolla med konsumentvägledaren som säger att det är svårt att komma åt otyget, en expert som säger att det är företag som dessa som förstör Internet. En drabbad, helst ungdom eftersom det är förbjudet att skicka adresserad reklam till personer under 18 (eller 15) som absolut inte har nytta av deras pumpar. Bild på en tolvåring som uppmanas köpa värmepumpar för X års veckopeng... Slutligen Citcops VD som får skämmas för sina grannar och hans kompisar i Lions eller Rotary när det står skit om honom i lokaltidningen.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-06-16 17:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Eller så kan man gå på Hallandsposten. Om man väntar någon vecka ....<snip>

Ähh, dom där knäppgökarna hade bara tyckt att det hade varit bra reklam om man hade gått till tidningen istället.

Synd att den där anteckna-mailadress-för-maximal-spam--hemsidan inte fungerande

Om man surfar runt lite och anmäler företagets mail-adress till allsköns mailinglistor då? Gå en på 10-20 sex-siter och lämna ut deras adress? Borde ju generera en hel del skit i deras brevlåda...

Ringde idag och pratade med Pernilla? och hon lovade att ta bort adressen. Sen om de håller vad de lovar visar sig.
/Bengt

Bevaka tråden