Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken adapter från MBP 2011 till extern Dell-skärm med DP-ingång?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-29 17:57

Hej,

Möjligen har detta redan besvarats på forumet, men efter att jag gjort några sökningar hittar jag inget klockrent svar. Så jag kör på!

Jag har en MBP 17 från 2011 som jag nu köpt en Dell U2311H-skärm till. Dell-skärmen har en DVI ingång som jag tänkt använda. Frågan är nu om det är någon särskilda kabel jag behöver köpa just för att min MBP har Thunderbolt-utgång? Eller är det bara att köpa en vanlig Mini-DP till DVI adapter?

Jag har också hört att det skall vara blandad kvalitet på befintliga Mini-DP till DVI adaptrar. Exempelvis har Apples egna fått en del kritik på nätet... Har ni några tips? Behöver jag över huvudtaget bry mig om adaptern har stöd frö DVI-I eller ej?

Många frågor blev det, men detta är ju lite av en djungel för den oinvigde. Hoppas ni med mer erfarenhet kan hjälpa mig!

Senast redigerat 2011-06-29 20:07
  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-29 18:08

Har inte skärmen displayport? Eller varför måste du blanda in DVI?

Ursprungligen av PutteSWE:

Har inte skärmen displayport? Eller varför måste du blanda in DVI?

Jo den har DisplayPort.

Dell UltraSharp U2311H 23 inch Monitor Details

Citat:

Digital Visual Interface connectors (DVI-D) with HDCP
DisplayPort (DP)
Video Graphics Array (VGA)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-29 19:52
Ursprungligen av PutteSWE:

Har inte skärmen displayport? Eller varför måste du blanda in DVI?

Ursprungligen av keptang:

Ja det är ju sant! Att jag inte tänkte på det! O:-)

Okej, men om vi ändrar mina ursprungliga frågor till att gälla Mini-DP till DP adaptrar - vad har ni att säga då? Och behöver jag någon särskild Thunderbolt-kabel/adapter?

Senast redigerat 2011-06-29 20:08

Jag har inte hört att det skall vara något problem med Apples DP-DVI adapter. Har själv en sådan och den fungerar utmärkt. Däremot är det ju som sagt onödigt att ha en sådan när skärmen nu har DisplayPort...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-29 20:25

Denna bör tillfredställa dig: Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehör för hemelektronik
Om det nu inte följde med någon Displayport-kabel till skärmen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-30 08:55
Ursprungligen av PutteSWE:

Denna bör tillfredställa dig: Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehör för hemelektronik
Om det nu inte följde med någon Displayport-kabel till skärmen...

Det följer med en DP-kabel, men tyvärr har den ingen Mini-DP ände. Tack för hjälpen!

Ursprungligen av ACH:

Det följer med en DP-kabel, men tyvärr har den ingen Mini-DP ände. Tack för hjälpen!

Då är ju den kabel som PutteSWE tipsar om perfekt. Billigare än en adapter, plust att du slipper just adaptern.

1
Bevaka tråden