Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är apparna i iTunes?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-06-29 00:16

Hej, jag har en iPad 2, hursomhelst så har jag nyss återställt den och har inga appar, hade en massa apar innan, b la betalappar för ca 600 kr, men vart lägger jag till apparna igen? Hittar inte apparna, men vet att jag haft dem i iTunes, men vet inte riktigt vart alla programmen ligger?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-29 00:24
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2011-06-29 00:31

Om du inte har laddat ner dom genom iTunes utan direkt i iPad och heller aldrig synkat mot iTunes så dom förts över till iTunes.
Så kan du trycka på iTunes Store i iTunes och sen på ikonen som ser ut som ett litet hus.
Sen i högra marginalen på iTunes står det Purchased,tryck på den så ser du ALLA program som du någonsin laddat ner och kan göra det igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-29 08:20

...eller göra det direkt från AppStore i din iPad 2.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2011-06-29 10:15
Ursprungligen av zinned:

...eller göra det direkt från AppStore i din iPad 2.

Och då är han tillbaks till ruta ett den gången han återställer den igen och måste ladda ner programmen igen istället för bara synkronisera med iTunes.

Ursprungligen av lappen71:

Och då är han tillbaks till ruta ett den gången han återställer den igen och måste ladda ner programmen igen istället för bara synkronisera med iTunes.

Purchased finns i iOS också.
Det är väl bara att synkronisera / transfer purchases så finns apparna i iTunes också.

Så vilket sätt man väljer spelar ju ingen större roll.. Om man nu synkroniserar.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2011-06-29 10:31
Ursprungligen av keptang:

Purchased finns i iOS också.
Det är väl bara att synkronisera / transfer purchases så finns apparna i iTunes också.

Så vilket sätt man väljer spelar ju ingen större roll.. Om man nu synkroniserar.

Det ju det jag säger att bästa sättet är att ladda ner dom på antingen iPad eller i iTunes och sen synka så dom finns nedladdade vid nästa gång han återställer

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-06-29 16:55

Men det är en app jag inte hittar i varken iTunes eller Appstore, VLC appen, den var väldigt viktig då jag hade en massa filmer, kan jag få tillbaks den på något sätt? Har ju synkroniserat med iTunes när jag haft den.

Ursprungligen av Galaxxy:

Men det är en app jag inte hittar i varken iTunes eller Appstore, VLC appen, den var väldigt viktig då jag hade en massa filmer, kan jag få tillbaks den på något sätt? Har ju synkroniserat med iTunes när jag haft den.

VLC-appen som den var för några månader sen finns inte längre.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.362699/darfor-plockades-vlc-bort-fran-app-store

Den BORDE finnas under Purchased i App Store, eftersom där finns appar tillgängliga som inte längre går att skaffa via den vanliga vägen, men det gör den inte. Alltså får du jailbreaka eller hitta ett alternativ till VLC.

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-06-29 17:32

Okej, synd :/ men när det står "övrigt" på iTunes, vad kan det vara? Ha na videor eller musik..

Ursprungligen av Galaxxy:

Okej, synd :/ men när det står "övrigt" på iTunes, vad kan det vara? Ha na videor eller musik..

Data till apparna som är installerade t.ex.

1
Bevaka tråden