Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.6.8 släppt!

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-23 22:13

Uppdateringen 10.6.8 rekommenderas för alla användare av Mac OS X Snow Leopard. Den innehåller allmänna korrigeringar i operativsystemet med förbättringar inom stabilitet, kompatibilitet och säkerhet för din Mac, bland annat buggfixar som:
• Enhancements to the Mac App Store to get your Mac ready to upgrade to Mac OS X Lion.
• Resolves an issue that may cause Preview to unexpectedly quit.
• Improves support for IPv6.
• Improves VPN reliability.
• Identifes and removes known variants of MacDefender malware.
• Corrects timezone data in iCal for Lisbon-Portugal.
• Adds the ability to use Kerberos authentication to a web proxy server.
• Fixes an issue when saving documents from Xcode or TextEdit when using an NFS home directory.
• Fixes an issue when importing certain media files into Final Cut Pro.
• Includes RAW image compatibility for additional digital cameras.

Mac OS X v10.6.8 also includes fixes provided in the Mac OS X v10.6.7 Snow Leopard Font Update:
• Addresses an issue in which some OpenType fonts don't display correctly in certain applications.
• Resolves issues printing from Preview.
• Addresses an issue with PDF files not opening in third-party PDF viewing applications.
• Resolves invalid font errors when printing to PostScript printers.

För mer information om den här uppdateringen, gå till About the Mac OS X v10.6.8 Update.
För mer information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen, gå till Säkerhetsuppdateringar från Apple.

Senast redigerat 2011-06-23 22:44
  • Medlem
  • 2011-06-23 22:19

Går segt, kan det hända att det är många som laddar ner?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-06-23 22:51

Och med denna uppdatering fick jag TRIM-stöd på min MacBook Air late ’10. Trevligt.

  • Medlem
  • 2011-06-23 23:04
Ursprungligen av Mija:

Och med denna uppdatering fick jag TRIM-stöd på min MacBook Air late ’10. Trevligt.

Hur funkar det? Är det någon inställning man måste göra eller funkar det automatiskt?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-06-23 23:08
Ursprungligen av Dalle:

Hur funkar det? Är det någon inställning man måste göra eller funkar det automatiskt?

Det blev automatiskt. Hur eller om det fungerar i praktiken vet jag inte, men det ändrade sig i systeminformationen till Ja istället för Nej.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-24 00:30
Ursprungligen av Mija:

Och med denna uppdatering fick jag TRIM-stöd på min MacBook Air late ’10. Trevligt.

Vad betyder detta då? Något jag kan/bör göra isåfall på min MacBook Air?

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-06-24 08:59
Ursprungligen av Mija:

Och med denna uppdatering fick jag TRIM-stöd på min MacBook Air late ’10. Trevligt.

Jag fick manuellt aktivera TRIM igen på min MBP 4.1 med Intel G2 X25-M. Har inte rullat in uppdateringen på fruns dator (11.6" Air) så det återstår att se hur det blir där.

Ursprungligen av mattem:

Jag fick manuellt aktivera TRIM igen på min MBP 4.1 med Intel G2 X25-M. Har inte rullat in uppdateringen på fruns dator (11.6" Air) så det återstår att se hur det blir där.

Hur aktiverar du det manuellt?

Ursprungligen av StefanB:

Hur aktiverar du det manuellt?

http://www.99.se/mac-os-x/285844-trim-enabler.html

Ursprungligen av Mija:

Och med denna uppdatering fick jag TRIM-stöd på min MacBook Air late ’10. Trevligt.

Japp, samma här. Gott.

  • Medlem
  • 2011-06-23 23:13

Trevligt

Ursprungligen av acke:

• Enhancements to the Mac App Store to get your Mac ready to upgrade to Mac OS X Lion.

Jag är redo för Lion

Trevligt men lika händelselöst som alltid:-)
Man tankar ner, uppdaterar, startar om.
Allt funkar lika bra som innan....

Förr i världen var det alltid risk för att datorn brann upp eller händelser av liknande dignitet om man uppdaterade.

Någon annan som fått problem med webdav (osx server)? Autentiseringen slutade fungera direkt efter uppdateringen. Hittar inte något som bör ha påverkat det men kollar runt lite innan jag börjar felsöka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-24 09:15

Jag fick inget TRIM-stöd här heller. Macbook Pro mid 2010.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-24 09:37

Bra att Apple tar tag i TRIM-frågan. Bättre sent än aldrig.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-06-24 09:41

Efter att ha läst runt lite på andra forum så verkar det som att alla som har SSD monterad av Apple har fått TRIM-stöd. Maskiner köpta från 2010 och framåt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-24 12:19

ljudet försvann, fick gå in i System Preferences, Sound och ändra i Output.

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-06-28 21:19

Ber om ursäkt för slight off-topic men andra kan vilja se svaret:

Ursprungligen av obibobi:

ljudet försvann, fick gå in i System Preferences, Sound och ändra i Output.

Försvann allt ditt ljud? eller bara ibland? jag har t.ex. ljud i allt vad jag märkt hittills förutom när jag spelar upp .img med VLC. har testat med VLC senaste version och äldre för jag trodde först det var pga VLC men den spelar annat ljud. vad var det du ändrade? alla mina inställningar ser bra ut :S

  • Avstängd
  • 2011-06-25 14:45
Ursprungligen av acke:

Uppdateringen 10.6.8 rekommenderas för alla användare av Mac OS X Snow Leopard.

Undrar lite stilla, har det nånsin varit någon uppdatering som inte rekommenderas? 

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-25 15:18
Ursprungligen av LaHe:

Undrar lite stilla, har det nånsin varit någon uppdatering som inte rekommenderas? 

Ska vara uppgraderingen från FCS3 till Final Cut Pro X då.
Apple har väl efter noggrant övervägande kommit fram till att detta är den bästa textsnutten att använda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-26 00:33
Ursprungligen av acke:

Apple har väl efter noggrant övervägande kommit fram till att detta är den bästa textsnutten att använda.

Nej, det måste vara texten:

"...may lead to an unexpected application termination or arbitrary code execution"

...vilket står i var och varannan beskrivning gällande Apples säkerhetsuppdateringar!!

  • Medlem
  • Mark
  • 2011-06-25 21:38

Nån ohelig allians på gång?
Eller nåt jag inte förstår?
Tankar ner os x uppdateringen från windows update!?

Shit! Det måste vara Akamai som fuckat upp. Dom har lagt Apples fil på fel plats. Jag vet inte. Helskumt.

Ursprungligen av varpan:

Nån ohelig allians på gång?
Eller nåt jag inte förstår?
Tankar ner os x uppdateringen från windows update!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-27 08:31

OpenGL har blivit snabbare i och med Mac OS X 10.6.8

Jag har fått ett mysko problem efter uppgraderingen, "Dock" använder 100% av den ena processorn nu och det enda som verkar hjälpa är att "döda" dockan och låta den vara avstängd, för så fort den startas så suger den processor kraft igen! Någon som har lösning på detta?

Ursprungligen av k-e.svensson:

..."Dock" använder 100% av den ena processorn nu...

Om du kör Parallels 6 kolla här för en lösning.

Hepp det hjälpte!
tack för hjälpen.
Jag hittade även denna!
https://discussions.apple.com/message/15503400#15503400

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-28 11:58
Ursprungligen av k-e.svensson:

Jag har fått ett mysko problem efter uppgraderingen, "Dock" använder 100% av den ena processorn nu och det enda som verkar hjälpa är att "döda" dockan och låta den vara avstängd, för så fort den startas så suger den processor kraft igen! Någon som har lösning på detta?

Om det inte fungerar efter en omstart så skulle jag ladda ned Mac OS X 10.6.8 combo och köra in.
Mac OS X 10.6.8 Update Combo

En helt underbar sak de fixat är att när man kör Alt+Tab i Screen Sharing så skiftar man mellan program på den lokala datorn, inte programmen på datorn man fjärrstyr, precis som jag tycker det skall vara. Om jag inte minns fel har det varit "fel" i alla tidigare versioner av 10.6.

Bevaka tråden