Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags att lämna One.com? Alternativ?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Registrerade två domäner på mitt företag, kmvdesign.se hos Loopia (bara domänen) och kmvd.se hos one.com där man får med webutrymmet, billigt, det tyckte jag var bra. (0-budget)
Nu trodde ju jag att det var så enkelt att jag kunde peka kmvdesign.se till mitt one.com-utrymme men nä, det fick man inte. En domän per utrymme, thats it. Dvs jag har ett webutrymme och fel domän kopplat till det eller hur man nu ser det. Jag ville ju ha så man kunde skriva in både kmvd.se och kmvdesign.se och komma till samma utrymme, trodde det var enkelt löst.

Nu vill jag göra något ont mot one.com (och deras chattsupport) och ta mig nån annanstans. Men vart?

Loopia är ju underbara, är det värt 1000kr/året mot 354? Finns det alternativ?

Jag rekommenderar Binero - Sveriges vänligaste webbhotell - Binero.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-06-23 13:03

Loopia är bra som webbhotell men deras mailtjänster tex är bara leksaker. Om du har en mailadress bunden till ditt domän så försök peka om den till någon annan aktör då Loopias webmail mm ligger på fruktansvärt sega servrar samt har väldigt begränsat med utrymme.

Vi kör loopia som webhotell på jobbet och det fungerar utan problem.
Sedan har vi samma domän kopplat till Exchange konton hos en aktör som heter ECTS.
Har inga andra aktörer att varken säga bu eller bä om.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-06-23 15:17

Kör Loopia eller Binero för webb och Google Apps för mail.

O-budget: Manufrog 100 kr och uppåt per år
Svenskt företag i Sverige med servrar i USA eller England.
Underbar support som trots vad det står på hemsidan verkar vara öppen dygnet runt (Erik måste ha klonat sig)
Jag har lagt flera "småföretagare", som inte vill/kan betala så mycket, där och alla är jättenöjda
På minsta kontot 100 kr/är inkl moms kan man ha 5 extra och 5 parkerade domäner

Till Lopia och Binero skulle jag nog vilja lägga Webbhotell, domän & dedikerad server - City Network där jag lagt ett par projekt och de är mycket nöjda (efter att ha varit med när "andra" haft problem)
Beroende på hur mycket utrymme man behöver så är min egen favorit i detta prisläget Webbhotell Space2u i Nordingrå

Senast redigerat 2011-06-23 16:36

Tråden flyttad til rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar!

/Mod

Kan starkt rekommendera Manufrog. Med tanke på priset ger dom fantastisk support. Upptiden är bra och responsen helt ok.

Tack för alla svar, skönt att det finns några alternativ i alla fall!

Manufrog känner jag inte alls till? De verkar bara ha sms och mail-support? Är det bara hos mig de har brutna länkar på paket-sidan?

Jag är lite sådär: välj rätt, slipp välja om. One är som en bank, det är lätt att man fastnar för man har ju alltid varit där. One.com har ju också helt excellent support, man kan alltid chatta. Funderar ändå på Binero eller Loopia eftersom det går så mycket fortare att prata än att skriva ner problem och frågor.

Ursprungligen av klarabara:

Tack för alla svar, skönt att det finns några alternativ i alla fall!

Manufrog känner jag inte alls till? De verkar bara ha sms och mail-support? Är det bara hos mig de har brutna länkar på paket-sidan?

Jag är lite sådär: välj rätt, slipp välja om. One är som en bank, det är lätt att man fastnar för man har ju alltid varit där. One.com har ju också helt excellent support, man kan alltid chatta. Funderar ändå på Binero eller Loopia eftersom det går så mycket fortare att prata än att skriva ner problem och frågor.

Jag kan inte hitta några brutna länkar hos Manufrog. Det är inte så att du har blockerat popup-fönster?
Om det är support som är viktigast så skulle jag nog också säga Space2u. Det handlar ju inte enbart att det är någon som svarar utan att man också får rätt svar/problemet åtgärdat.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-06-25 14:40

Surftown har varit helt okej för mig som behöver obegränsat med mailadresser för ett projekt. Däremot kan ingen slå Space2u i hastighet, driftssäkerhet och support. Mailsvar på max 2 minuter 24/7. Man får vad man betalar för.

Men är 1000kr/år dyrt???

83kr/mån som du drar av, den faktiska kostnaden för Loopia (som har en bra etablerad service, har själv tre domäner registrerade hos dem) blir under 50kr/mån.

Ursprungligen av LCR:

Men är 1000kr/år dyrt???

83kr/mån som du drar av, den faktiska kostnaden för Loopia (som har en bra etablerad service, har själv tre domäner registrerade hos dem) blir under 50kr/mån.

Jo, ja.. du har rätt! Ibland blir man lite dumsnål. Det var lite som att gå från att ha målat med färger från IKEAs barnavdelning till att bli "beordrad" av läraren att måla med Gouache-färger för 800kr burken. Det blir (lite) dyrare men resultatet blir sådär.. suveränt!

One.com är så billiga (och faktiskt stabila) att man kan öppna en massa konton - en för varje domän - för samma pris som andra har för multidomänkonton :-D. men...det blir ju jiddrigt att administrera. Jag känner en som gjort så - han har 11 konton på One.com :-).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-26 19:20

Använder Webbhotell | Hosting | VPS | Domännamn | Hielo (tidigare DMD PAGE-UP - Webbhotell och Onlinelagring) 300 kr/år med cPanel och obegränsat antal domäner...
Annars verkar ju Binero riktigt schysst.

Det blev Loopia! Binero verkade nice men det tog för lång tid i telefonkö, tyvärr. Kanske blir det dem nästa gång istället.

Tack för alla svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-29 21:25

Har varit inne och pillat på siter på de flesta vanliga svenska webbhotellen.

One.com är fruktansvärt frustrerande med alla begränsningar och konstigheter.

Mailen på Loopia är som någon redan påpekat en katastrof, men webbhotellet fungerar bra. Har dock varit med om att en site jag varit inblandad i har blivit hackad (inte jag som skrivit klumpig sql-kod utan någon hade dumpat nya index.*-filer i alla mappar på hela servern).

Det finns självklart mindre webbhotell som jag aldrig haft strul med, men det är svårt att gå i god för dem om man jobbat med någon enstaka site.

Jag vet inte hur ni bygger era webbplatser men jag har ingen nytta av webhotellens webhotells-tjänster utan föredrar virtuella servrar som bl a Glesys.se erbjuder. Det är dyrare, men värt det då jag har mycket mera kontroll över vad jag använder för mjukvara på servern (jag kör java på Tomcat och postgreSQL db) och installera när jag vill och jag kan skala upp prestanda mot en kostnad på några minuter.
Glesys är också väldigt hjälpsamma med sin chattsupport och även över epost och telefon.

Kan rekommendera citynetwork.se. De har kampanjpriser nu, och har superbra support och service.

Jag behöver PHP 5.3 Binero har inte det trots att de har gått ut under lång tid att det skall komma (annars kan jag rekommendera dem). Så nu behöver jag byta webbhotell. Oderland och One är inga alternativ. Inte heller Hemmapulare webbhotellen som Surftown.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Inte heller Hemmapulare webbhotellen som Surftown.

Motivering? Är det nånting speciellt amatörmässigt med dem?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Motivering? Är det nånting speciellt amatörmässigt med dem?

Well. Har haft kunder som haft dem. Väldigt mycket problem, problem med uppsägningar, serverar som har usel uptime, dåligt med minne, konton som stängs ner utan motivering, support som inte kan någonting, usla på säkerhet, problem med databasservers.. Etc.. Skall jag fortsätta?

Nåväl. Använde mig till slut av Site5.com Amsterdam servern. Mycket fina hastigheter och bra service och funktioner till priset. Space2u är också bra enligt mina erfarenheter (har nog arbetat mot alla webbhotell som finns i Sverige).

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Well. Har haft kunder som haft dem. Väldigt mycket problem, problem med uppsägningar, serverar som har usel uptime, dåligt med minne, konton som stängs ner utan motivering, support som inte kan någonting, usla på säkerhet, problem med databasservers.. Etc.. Skall jag fortsätta?

Det var just på grund av sådant beteende som jag bytte till Surftown. Ibland får jag känslan av att det mest är tur om det funkar eller inte, att det bara handlar om vem som handlägger olika problem som uppstår. Alla har motsägelsefulla erfarenheter av olika webbhotell. Råkar ens sida angripas av crackers och spammare (som om det nu var mitt fel) och fel person kollar det så kan man tydligen åka ur var som helst? Inte mycket till professionalism och trygghet precis, men var finns det garanti om att det inte händer?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Det var just på grund av sådant beteende som jag bytte till Surftown. Ibland får jag känslan av att det mest är tur om det funkar eller inte, att det bara handlar om vem som handlägger olika problem som uppstår. Alla har motsägelsefulla erfarenheter av olika webbhotell. Råkar ens sida angripas av crackers och spammare (som om det nu var mitt fel) och fel person kollar det så kan man tydligen åka ur var som helst? Inte mycket till professionalism och trygghet precis, men var finns det garanti om att det inte händer?

Givetvis är det så. Jag baserar bara det på ett tiotal kunder jag har haft/har. Har aldrig varit med som så mycket cirkus som det är där. Favoriten var när supporten inte visste vad ett SSL certifikat var. Eller kunden som bara blev avstängd utan någon förvarning (hans sajt var nere i två veckor) och fick aldrig någon förklaring varför. Ok. Loopia då. De är inte så roliga att ha att göra med. Men som du säger. Folk har olika erfarenheter. Själv har jag gått över helt till City Network, både för nya kunder och företaget.

Webbhotell Space2u har stöd för PHP 5.3
Inte de billigaste men det är ett webbhotell jag verkligen gillar, speciellt för deras support
Norrlandsgrabbar rockar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-02 09:25
Ursprungligen av macwitty:

Webbhotell Space2u har stöd för PHP 5.3
Inte de billigaste men det är ett webbhotell jag verkligen gillar, speciellt för deras support
Norrlandsgrabbar rockar!

Vi använder dem på min avdelning på jobbet, suverän och snabb support. Har även använt dem privat tidigare för en webbsida och jag var även då supernöjda.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-01 23:03

Jag har inga som helst problem med Loopias mail. Vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-05 23:18

Om man gillar Binero men vill använda PHP 5.3 så kolla in City Network. Samma admin och ungefär samma pris/utrymme/funktioner. Har haft god kontakt med supporten hittills. Saknar dock SSH, men de verkar inte omöjliga med att införa det om efterfrågan ökar...

1
Bevaka tråden