Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ofta hämtar iCal info från Outlook 2011?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(Vet inte om denna hör hemma mer i apple programvara eller i microsoft. Flytta den ifall den ligger fel eller ligger bättre på något annat ställe. )

Hej!

Har inte riktigt förstått det här med synkronisering på Mac men har fått min mobiltfn att dyka upp i iSync och kan synca grejerna. Outlook ska har också fått in grejerna (på något sätt). Jag har satt igång i Outlook att den ska synca med annat på datorn (tror då detta är enbart iCal etc.) men gör jag en ändring i Outlook kalendern så kommer inte den in i iCal och således inte heller in i mobiltfn då iSync som jag förstår det tar saker från iCal. Har jag fel? Hur gör ni?

Hur ofta syncar iCal med Outlook? Måste jag göra något för att få det att aktivera (typ stänga ner outlook eller så?)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-24 16:08

iSync är nog ganska dött nuförtiden. Vad har du för mobiltelefon?

Hej Kenjon!

Jag har en gammal mobiltelefon Nokia 6267, alltså ingen android eller iphone (tyvärr). Vill bara den ska synca min kalender och uppgifter men det går inte så bra med Outlook, dock så fungerar det bra med iCal. Då telefonen fungerar utmärkt ännu och att jag är väldigt nöjd med den lilla storleken den är på så känner jag inget direkt behov av att köpa ny förrän den lägger av.

Det är bara det att jag är så van vid Outlook (gammal PC anv) och har hört att mac mail är mindre pålitlig i olika trådar så därav det motvilliga bytet. En lösning är såklart att ha mail fortfarande på Outlook och bara anv iCal till kalendern och uppgifterna... nåja.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-25 15:47
Ursprungligen av pling82:

Hur ofta syncar iCal med Outlook?

Inom några sekunder! Jag använder inte denna setupen men testade just och fick det just att synka åt båda hållen (Outlook 4.1.2 och iCal 4.0.4, OSX 10.6.8). Däremot inte testat med iSync eftersom jag numera använder Apple Mail/iCal/iPhone. Använde denna setup med Entourage/iCal/iSync/SonyEricsson tidigare. Sedan Office 2011 SP1 som kom i april ska det ju fungera med Outlooks Sync Services också.

Har du följt instruktionerna här?
Sync Outlook with iCal and Apple Mail on your Mac

Tillägg:
Kom på att dom instruktionerna har du naturligtvis följt eftersom det fungerar åt ena hållet. Men det går alltså att få det åt båda hållen, momentan synkning, oberoende av om det andra programmet är igång eller inte. Och kommer det bara in i iCal så borde det ju fungera med iSync (förutsatt att du angett rätt kalendrar som skall synkas till telefonen)
• Har du senaste uppdateringar?
• Gå över inställningarna i Outlook synktjänster igen så ingen ruta blivit urklickad
• Kan det vara så enkelt att du missat att i iCal aktivera synligt läge för kalendern du använder i Outlook? (bockat för i vänsterlisten Hem, Arbete och allt dom kan heta). När jag körde med Entourage hade jag EN enda kalender just för att inte detta skulle skapa något problem

Det finns dock fler som rapporterar problem med endast envägssynk på olika suportsidor. Hjälper inte ovanstående får du kanske pröva radera inställningsfiler och göra om inställningar.

Senast redigerat 2011-06-25 15:58

Tack så mycket för att du tog dig tid att hjälpa!

Då jag behövde en lösning snabbt och Outlook klyddade så gav jag upp och la över hela mitt system till Maccen istället. Så jag använder Mail, iCal och adressboken där nu ihop med Omnifocus (kör GTD-systemet).

Jag har alltid använt Outlook så jag var väl rätt skeptisk till allt annat men jag får säga att jag är hur nöjd som helst med Mail och iCal. De fungerar jättebra och man kan tweeka Mail så den nästan blir lika avancerad som Outlook i vissa lägen. Synkroniseringen med min gamla mobiltelefon går jättebra och jättesnabbt samt sköter sig helt själv med tilläggsprogrammet "SyncBar".

Om jag känner att det inte är tillräckligt med det jag har nu så kommer jag prova på det du sa med Outlook men nu är jag helt nöjd med originalprogrammen från maccen.

1
Bevaka tråden