Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWork 09 eller Office 2011?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter här och kollar runt efter ett bra program att öppna textdokument i då textredigeraren inte riktigt ger en vad man önskar.

Kollat en del på iWork 09 och Office 11 men kan inte riktigt bestämma mig för vilket av dem jag vill ha.

Har ni som användare några rekommendationer?
Ifall jag väljer iWork. Fungerar dokumenten bra till de som använder Office i en Windowsmiljö?

Tacksam för råd och hjälp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-22 20:37
Ursprungligen av korthoga:

Fungerar dokumenten bra till de som använder Office i en Windowsmiljö?

Det tycker jag inte. Alla Excel-budgetar jag öppnat i Numbers får en mängd felmeddelanden. Samma (men mindre) i Pages. Är det viktigt att Office-användare ska kunna öppna allt du gör så ska du köpa Office 2011.
Delar du bara med dig till andra iWorks-användare eller gör väldigt basic saker så kan du köpa iWork. Du har ju en trial på apple.com/iwork

Ursprungligen av acke:

Det tycker jag inte. Alla Excel-budgetar jag öppnat i Numbers får en mängd felmeddelanden. Samma (men mindre) i Pages. Är det viktigt att Office-användare ska kunna öppna allt du gör så ska du köpa Office 2011.
Delar du bara med dig till andra iWorks-användare eller gör väldigt basic saker så kan du köpa iWork. Du har ju en trial på apple.com/iwork

när jag testade iworks så känns det väldigt mycket openoffice, så varför betala för något som är gratis?

Ursprungligen av everdark:

när jag testade iworks så känns det väldigt mycket openoffice, så varför betala för något som är gratis?

På vilket sätt känns iWork som OpenOffice? Apples iWork är anpassat för Mac och ser avsevärt mycket bättre ut (personlig uppfattning). När det gäller kompatibilitet så tror jag att iWork är säkrare att satsa på eftersom det borde kunna finnas ett intresse från Apple att förbättra möjligheterna att arbeta med samma dokument mellan Microsoft Office och Apples Pages.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-22 21:31

Många universitet och liknande kan numer tänka sig att ta emot inlämningar som pdf. I sådana sammanhang duger iWork för att skapa och dela med sig.

Men är du beroende av att öppna dokument mer eller mindre felfritt, eller har behov av att skicka t.ex. Word-filer, så finns det inte så mycket att välja på, då är det Office som gäller som acke varit inne på.

1
Bevaka tråden