Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Optibay passar inte i MBP 13" 2010?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-04 18:14

Köpte en optibay på ebay som enligt kinesen som sålde den skulle passa utmärkt i MBP 13": Hitta 2nd HDD caddy Apple OptiBay SuperDrive Replacement SATA på eBays internationella marknad, där det finns priser i världsklass i alla dina favoritkategorier

Men den är någon mm för tjock. Efter att jag läst på forum och tittat på instruktionvideor där de säger att den sitter väldigt tight så skruvade jag på botten trots att det "saknades" någon mm. Nu är botten lite skevvilket inte känns särskilt kul så den åker ur igen snarast möjligt.

Funderar på att köpa en annan optibay antingen från han som säljer på tradera eller från MCE men de ser ju nästan exakt lika ut så vet inte om det heller kommer passa.

Någon annan som har erfarenhet av detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-05 17:55

Kan meddela att jag lyckades få den att passa genom att tälja bort lite av plasten på sidan av optibayen. Det finns en liten utbuktning på innerkanten som gjorde att den helt enkelt var ca 1-2 mm för bred för att trilla på plats ordentligt.

Ursprungligen av flintan:

Tack för tipset - nu har jag köpt en likadan och installerat! Och den funkar alldeles utmärkt
Visst, precis som du fick jag ta bort lite plast från ena kanten, men för ett pris på knappt 150 kr (inkl frakt) så kan jag leva med de tre minuterna extra arbete..

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2011-06-24 11:20

Är det någon som vet om den passar till en MacBook Pro 13" 2011?

Ursprungligen av lappen71:

Är det någon som vet om den passar till en MacBook Pro 13" 2011?

Japp, det är just en sådan jag har!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2011-06-24 22:49

Härligt

1
Bevaka tråden