Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aperture till iPad?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-19 23:24

http://alltommac.se/nyheter/rykteskollen-aper...

Ja hoppas verkligen på det! Efter mitt första dygn med min padda är det största gapet jag upptäckt bristen på bildbehandling. Visst har photogene funktionerna men då kan man inte spara de redigerade versionerna över originalen. Man kan ju inte ens spara tillbaka till fotorullen så då är det ju kört att få bilderna vidare till andra enheter. Jag har då inte funnit något vettigt sätt att göra det på.

Men med aperture till iPad så måste det ju innebära redigering av originalen, synk med andra enheter osv.

Hoppas de släpper det i samband med lanseringen av iPhone 5.

Flyttade tråden eftersom det enbart är ett rykte. Vänligen tänk på var ni lägger trådarna.

/Mod

Det är tyvärr ett ganska tunt rykte, enbart baserat på ett patent. Apple ansöker om patent hela tiden, ganska få av dem leder till något konkret.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-20 20:29

Hmm. Något måste iaf göras åt bristen på bildredigering tycker jag. iOS 5 ger väl crop-funktion men lite mer vill man ha om iPaden ska bli mer självständig!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-06-20 21:40

Har du tittat på Snapseed?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-21 10:25

Svårt att se Aperture for iPad med den nuvarande upplösningen på iPad. Kanske iPhoto for iPad till iPad 3.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-21 17:37

Har inte testat snapseed, vad tillför den appen m.a.p. synka med fotorullen eller macbooken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-21 17:48

Ja skärmen är ju faktiskt den enda besvikelsen hårdvarunässigt så här långt med iPaden. Kanske dröjer det till iPad 5 innan Apple tar tag i det men jag hoppas det går fortare, annars får jag använda mediacentret för bildredigering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-21 18:23
Ursprungligen av baller:

Ja skärmen är ju faktiskt den enda besvikelsen hårdvarunässigt så här långt med iPaden. Kanske dröjer det till iPad 5 innan Apple tar tag i det men jag hoppas det går fortare, annars får jag använda mediacentret för bildredigering.

iPad 5? Satsar mina pengar på iPad 3.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-08 14:55

Wohooo ryktena fortsätter, Apple måste ha läst den här tråden.

"Tanken med iPad HD är att lansera en pekplatta som kan tilltala fotografer och filmare. I detta syfte kommer Apple även att släppa iPadversioner av Aperture och Final Cut Pro."

"iPad HD slpps i hst" - MacWorld

1
Bevaka tråden