Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

New York Post blockar iPads via Safari

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-19 22:44
  • Medlem
  • 2011-06-19 22:56
Ursprungligen av ;:

Är det just Safari som blockeras eller alla webbläsare på iPad?

Tja, den ene blockar där och den andre söker patent för att blocka på andra ställen
I vart fall om man får tro the Sun har Apple sökt patent att kunna stoppa videofilmning med iPhone
Apple to 'ban iPhone gig filming' | The Sun |News

Gnällig? Jo, en hel regn och rusk-helg har bidragit

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-19 23:31
Ursprungligen av ;:

Pröva Mercury Web Browser, där kan man ju ställa in olika browsers som den ska identifieras som.

Om Apple får igenom det med kameran så är det bara sjukt, min telefon, min kamera, mitt val att filma vad jag vill.. Inte deras.

Ursprungligen av Cokey:

Om Apple får igenom det med kameran så är det bara sjukt, min telefon, min kamera, mitt val att filma vad jag vill.. Inte deras.

Lugn, lugn. Tydligen känner du inte till verklighetsförankringen hos vissa stories på The Sun. Tidningen som hade en ledarsida som påstod att "At last the truth can be told... the risk of catching AIDS if you are heterosexual is "statistically invisible".

Nyheten om kamerafunktions-spärren är hur som helst inte särskilt trovärdig. Det finns numera ett drös av antiApple-talibaner som säger precis vad som helst om Apple och deras produkter för att de "hatar Apple". Ofta är det oklart riktigt varför, men det verkar ha något att göra med att Mac-användarna "är så äckligt nöjda" eller om det bara är för att iPhone är så "äckligt populär".

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-20 00:20
Ursprungligen av ;:

Nope, ingen aning om the Sun, Kanske lika bra

Tror inte heller att risken är så stor att Apple skulle få igenom något sådant. Men låter mest som att det är påhittat av någon som inte vågar köpa Apple produkter

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-20 10:31
Ursprungligen av ;:

Det är inte så att Apple har ett finger med i spelet? De vill ju ha betalt per abonnemang av företagen som står bakom apparna.

Ursprungligen av ;:

Sånt som händer när saker är på väg att floppa.
Ingen risk att Suns (edit: New York Post menar jag) satsning kommer att bli någon succé.

Senast redigerat 2011-06-20 18:07
Ursprungligen av torsig1967:

Sånt som händer när saker är på väg att floppa.
Ingen risk att Suns satsning kommer att bli någon succé.

Hmm, nu hänger jag inte med, har The Sun också en satsning eller förväxlar du dem med New York Post?

Ursprungligen av ;:

New York Post menar jag. Bidde fel.

Ursprungligen av ;:

Nypost fungerar galant med iCabMobile inställd som Safari för Mac. Med andra ord är spärren för enkel att komma runt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-20 21:50
Ursprungligen av ;:

Med tanke på att 50% av iPhone användarna i USA aldrig har synkat sin telefon mot iTunes så tror jag inte så många % kommer att använda en annan webbläsare för att komma runt

Ursprungligen av ;:

Nä, men de kanske inte heller bryr sig om att betala för New York Post utan läser en annan tidning istället.
Är man en webbläsartidningsläsare så tror jag inte iPadapp-tvånget funkar annat än om man är extremt hängiven en speciell tidning.

  • Medlem
  • 2011-06-22 17:28

Jag är inte speciellt upprörd. Det står väl var och en fritt att försöka styra hur man vill nå sina kunder?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-22 18:16
Ursprungligen av ;:

Jag skulle inte dö av förvåning om detta är en glimt av framtiden.
Att gratis läsa det olika redaktioner producerar kommer snart att vara historia.

Vill jag läsa "tidningen" så får jag så lov att betala för den.
Vare sig det är på papper eller på appen.

Ursprungligen av ;:

Vem är upprörd?
Jag bara konstaterar att det ser ut som en typisk överreaktion från ett företag som misslyckats med en satsning.

Men vi får väl se om ett halvår om de lyckats vända fiaskot.
Själv tror jag inte det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-23 11:06
Ursprungligen av torsig1967:

Vem är upprörd?
Jag bara konstaterar att det ser ut som en typisk överreaktion från ett företag som misslyckats med en satsning.

Men vi får väl se om ett halvår om de lyckats vända fiaskot.
Själv tror jag inte det.

Exakt.

1
Bevaka tråden