Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud borde ha en eget underforum

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-06-16 17:53

Kan inte se att MobileMe begåvats med eget underforum, men förhoppningsvis kommer iCloud bli något mer intressant att debattera och diskutera...

Kanske inte bara iCloud, utan något som typ "webbtjänster" där man kan diskuttera olika synktjänster och liknande.

Senast redigerat 2011-06-17 10:58
Ursprungligen av PeeMaN:

Kanske inte bara iCloud, utan något som typ "webbtjänster" där man kan diskuttera olika syntjänster och liknande.

Det hade varit trevligt! Kom igen nu Moderatorer, ge oss detta nu. Ni vet att ni vill

Ursprungligen av Pain Reaper:

Det hade varit trevligt! Kom igen nu Moderatorer, ge oss detta nu. Ni vet att ni vill

Det har ingenting med moderatorerna att göra.

Det är forumledningen du får vädja till.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:
Ursprungligen av Pain Reaper:

Det hade varit trevligt! Kom igen nu Moderatorer, ge oss detta nu. Ni vet att ni vill

Det har ingenting med moderatorerna att göra.

Det är forumledningen du får vädja till.

Aha sant
Hoppas de läser detta då

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-18 01:09

Jag håller inte med. Av vad jag har sett från keynoten verkar iCloud snarare vara en välintegreread del av både iOS och OS X - det är mer en del av dessa än en egen produkt.

Ett exempel, synkroniseringen av musik man köper eller lägger upp känns ju mer som en iTunes-fråga än en iCloud-fråga eftersom du manipulerar din musik genom iTunes. iCloud verkar ju främst vara ett medel - en slags eter - för att synkroniseringen ska kunna ske. På samma sätt tänker jag mig att ett problem med kalendersynkroniseringen främst har med iCal att göra.

Sedan förstår jag att det finns vissa frågor som bara angår iCloud, exempelvis betalningen för vissa tjänster eller problem med webbgränssnitten eller driftstopp. Men jag vet inte om detta är tillräckligt för att motivera en egen forumdel.

Min poäng är hur som helst att man mycket väl kan invänta lanseringen av iCloud och Lion för att se vilken forumstruktur som behövs.

Ursprungligen av jahve:

Jag håller inte med. Av vad jag har sett från keynoten verkar iCloud snarare vara en välintegreread del av både iOS och OS X - det är mer en del av dessa än en egen produkt.

Ett exempel, synkroniseringen av musik man köper eller lägger upp känns ju mer som en iTunes-fråga än en iCloud-fråga eftersom du manipulerar din musik genom iTunes. iCloud verkar ju främst vara ett medel - en slags eter - för att synkroniseringen ska kunna ske. På samma sätt tänker jag mig att ett problem med kalendersynkroniseringen främst har med iCal att göra.

Sedan förstår jag att det finns vissa frågor som bara angår iCloud, exempelvis betalningen för vissa tjänster eller problem med webbgränssnitten eller driftstopp. Men jag vet inte om detta är tillräckligt för att motivera en egen forumdel.

Min poäng är hur som helst att man mycket väl kan invänta lanseringen av iCloud och Lion för att se vilken forumstruktur som behövs.

Men den önskade nya forumdelen skall ju handha allt som rör iCloud och dess funktion/integrering med operativsystemen och enheterna..

Ursprungligen av Pain Reaper:

Men den önskade nya forumdelen skall ju handha allt som rör iCloud och dess funktion/integrering med operativsystemen och enheterna..

Fast det går in i OS X och iOS för mycket. Skulle man ha en separat forumdel för iCloud skulle väldigt många lägga trådarna fel och det skulle vara svårt för oss moderatorer att avgöra om en viss tråd hör hemma under iCloud eller Mac OS X. Dessutom tror jag inte det skulle bli så många iCloudspecifika trådar att de inte skulle kunna få existera i Mac OS X- eller iOS-forumen.

Jag "röstar mot" en sådan forumdel.

Jo, iCloud är nog så integrerat med OS att det blir svårt att separera inlägg - om dom ska ligga i OS eller iCloud-tråd.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, iCloud är nog så integrerat med OS att det blir svårt att separera inlägg - om dom ska ligga i OS eller iCloud-tråd.

Det hade varit perfekt om en diskussion hade kunnat ligga i flera forum samtidigt. NNTP kunde det på 80-talet, men det var väl för bra för dess moderna efterföljare.

Ursprungligen av Capeman:
Ursprungligen av Pain Reaper:

Men den önskade nya forumdelen skall ju handha allt som rör iCloud och dess funktion/integrering med operativsystemen och enheterna..

Fast det går in i OS X och iOS för mycket. Skulle man ha en separat forumdel för iCloud skulle väldigt många lägga trådarna fel och det skulle vara svårt för oss moderatorer att avgöra om en viss tråd hör hemma under iCloud eller Mac OS X. Dessutom tror jag inte det skulle bli så många iCloudspecifika trådar att de inte skulle kunna få existera i Mac OS X- eller iOS-forumen.

Jag "röstar mot" en sådan forumdel.

Det har du rätt i! Lika bra att ha det som det är iaf

Ursprungligen av Marcus K:

Det hade varit perfekt om en diskussion hade kunnat ligga i flera forum samtidigt. NNTP kunde det på 80-talet, men det var väl för bra för dess moderna efterföljare.

Det hade varit en intressant funktion men tror nog det hade kunnat skapa en del röra i forumet..

sökte på icloud men blev inte klok på var det här passade in. flytta dit det passar.

Apple har nu i en FAQ klargjort icloud och mobile övergången.

Apple - MobileMe - MobileMe transition and iCloud

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

sökte på icloud men blev inte klok på var det här passade in. flytta dit det passar.

Apple har nu i en FAQ klargjort icloud och mobile övergången.

Apple - MobileMe - MobileMe transition and iCloud

Diskuteras redan här:
http://www.99.se/internet-bredband/287571-spekulationer-kring-icloud.html

Och det har ingenting med den här tråden att göra. Den här tråden handlar inte om iCloud, utan om hur forumet borde hantera trådar om iCloud

/Mod

1
Bevaka tråden