Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappar lösen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Der började med att jag var tvungen att skriva in lösen till apperture varje gång jag skulle öppna . Nu börjar den tappa minnet på en massa program nån som vet om det går att ta bort nån plist-fil eller har ni nåt annat tips

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar!

/Mod

Vad menar du med "tappa minnet på en massa program"? Vad är det som tappas?

Vilken version av OSX kör du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-18 09:07

Dessa symptom kan uppkomma om klockan i datorn är helt fel inställd, vilket den kan vara om datorn varit på service. Datorn kan bli förvirrad och inte lita på en del information den har om informationen verkar "komma från framtiden".

Se till att klockan visar rätt. Detta gör du i systeminställningar. Normalt sköter datorn detta själv genom att kolla via internet, men det verkar som den gör det snabbare om du går in i inställningspanelen för tid/datum...

När du fått datorn att visa rätt tid kan du behöva mata in en del lösenord på nytt innan allt fungerar som vanligt.

Jag menar att jag måste skriva in lösen till aperture varje gång jag öppnar det eller att jag ansluter min iphone
och så frågar den efter lösen på en del email
klockan går rätt,

1
Bevaka tråden