Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta diskar mellan olika MBP modeller

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska byta från MBP 13" 2010 till MBP 13" 2011.
Jag har idag en SSD-disk i Optibay och en vanlig disk i den vanliga HD-platsen och allt ska över i den nya datorn.

Kan jag flytta diskarna och sen bara uppdatera systemet eller blir det fel?
Hur gör jag enklast?
Har backat allt med Time Machine men det känns som att det kommer ta längre tid.

Sist jag gjorde en komplett förflyttning av hela min dator via TM så tog det ca 45 minuter. Min disk var fylld till ca 220 GB då. Jag körde kabel och inte WiFi.

Edit: Kan ha varit så att jag anslöt båda maskinerna via kabel till TM och körde migration assistant. Blev plötsligt osäker på exakt hur jag gjorde. Ca 45 minuter tog det iaf.

Jag kan ju inte köra migration assistant då diskarna ska flyttas rent fysiskt mellan datorerna.

Kan jag flytta diskarna och sen installera om systemet på SSDn och i slutet välja att jag har en TM som jag vill kopiera allt ifrån?

Problemet är att jag har 2 diskar. Kan jag Välja vad TM ska kopiera och inte? Den andra disken behöver ju inte kopieras från TM, den är ju oförändrad.

Vet någon?

De gick bra kan jag meddela.

Flyttade båda diskarna till den nya datorn. Startade från installationsdvdn och installerade om systemet över det gamla systemet. Starta om o allt va som förut.

1
Bevaka tråden