Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Renodlat svenskt iOS-utvecklarcommunity?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-13 16:32

Hej,

Jag undrar om det är någon som vet om det finns något svenskt iOS-utvecklarcommunity?
Närmaste jag kunde hitta är iphonedev.se (som består i stort sett av en googlegrupp som lämnar lite att önska), och sen 99.se såklart.

I mitt iOS-utvecklande så blir det såklart en hel del stackoverflow och Apple Developer-forums vilket inte är så tokigt visserligen, men vore trevligt med ett svenskt community också.

Vill även passa på att slå ett slag för min nystartade blogg/länklista/nånting Rubic som är lite som daringfireball, fast med lite mer fokuser på iOS-utveckling. Den har inte så mycket innehåll än så länge, men det byggs väl på

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-06-14 16:39

Ja det hade varit trevligt! Måste dock slå ett slag för stackoverflow - 99% av gångerna man stöter på patrull så är det redan någon som har svarat på det där Oftast väldigt bra beskrivet med.

Har sett att din app på topplistorna. Får man fråga hur många du har sålt? (Ja jag är nyfiken av mig )

Ursprungligen av Folke_89:

Måste dock slå ett slag för stackoverflow - 99% av gångerna man stöter på patrull så är det redan någon som har svarat på det där Oftast väldigt bra beskrivet med.

Jag tycker inte alls om StackOverflow, eftersom det är förbjudet att fråga efter förtydliganden och sånt där, man får inte diskutera alls, och om man ger ett korrekt svar som inte råkar passa moderatorerna så ryker det direkt utan motivation. Man kan hitta en del saker där men det är i praktiken strikt read only, och det är svårt att nå den som skrivit för att be om en fortsättning.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-06-14 19:08
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag tycker inte alls om StackOverflow, eftersom det är förbjudet att fråga efter förtydliganden och sånt där, man får inte diskutera alls, och om man ger ett korrekt svar som inte råkar passa moderatorerna så ryker det direkt utan motivation. Man kan hitta en del saker där men det är i praktiken strikt read only, och det är svårt att nå den som skrivit för att be om en fortsättning.

Det är därför jag gillar det. Man googlar, kommer till StackOverflow, hittar en grön bock och där har man nästan alltid lösningen

Finns ju väldigt många andra forum där man mer kan diskutera och ställa följdfrågor.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-16 14:11
Ursprungligen av Folke_89:

Ja det hade varit trevligt! Måste dock slå ett slag för stackoverflow - 99% av gångerna man stöter på patrull så är det redan någon som har svarat på det där Oftast väldigt bra beskrivet med.

Har sett att din app på topplistorna. Får man fråga hur många du har sålt? (Ja jag är nyfiken av mig )

Jo, det är sant. Inte testat lägga in nåt på stackoverflow själv - bara läst.
Men jag vet att det finns massvis med svenska utvecklare, och det vore ju kul att kunna samla dessa någonstans också.

Hehe, vill inte ge exakta siffror men 5000+ iallafall

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-06-17 13:23
Ursprungligen av ceve:

Jo, det är sant. Inte testat lägga in nåt på stackoverflow själv - bara läst.
Men jag vet att det finns massvis med svenska utvecklare, och det vore ju kul att kunna samla dessa någonstans också.

Hehe, vill inte ge exakta siffror men 5000+ iallafall

Nej jag förstår att man kan vilja hålla det för sig själv. Men 5000+ är ju inte fy skam, grattis!

1
Bevaka tråden