Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tom Exchange-inbox i Mail - inaktivera/aktivera kontot så är mailen tillbaka. Varför?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just som rubriken beskriver så har det 2 ggr på 2 dagar hänt att plötsligt är inboxen på mitt Exchange-konto tom. Det visas ingen notifiering bredvid inboxen ute till vänster om nya mail, trots att det finns och allt är helt borta. Brevlådan skickade meddelanden beter sig normalt.
Att starta om Mail hjälper inte. Däremot så kommer meddelandena och notifieringarna tillbaka om man bockar ur "Enable this account" och sparar och sedan bockar i den igen.
Detta har aldrig hänt mig förr och nu plötsligt 2 ggr på kort tid.
När jag tittar på webbmailen och på iPhone/iPad så ser allt normalt ut.

Jag kör Apple Mail 4.5 och OS X 10.6.7.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-06-16 19:02

Testa att ta bort com.apple.mail.plist som ligger under din användarkatalog -> Bibliotek -> Preferences

Observera att du kommer att behöva sätta upp kontot igen.

Ursprungligen av Jetwash:

Testa att ta bort com.apple.mail.plist som ligger under din användarkatalog -> Bibliotek -> Preferences

Observera att du kommer att behöva sätta upp kontot igen.

Ska prova om det händer igen. Kommer detta att rensa bort alla mailkonton?

Nu var brevlådan tom igen på morgonen. Det hjälpte inte att inaktivera/aktivera. Provade att ta bort com.apple.mail.plist och lägga in kontot igen. Det hjälpte inte. Suck. När jag går in på webbmailen ligger alla mail där snyggt och prydligt men det är tomt i Mail. Kontakter och kalender synkar fint.

Edit: Och nu, 3 minuter senare ligger de plötsligt där. Vad händer? Börjar bli mörkrädd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-17 08:43

Hade det varit i Windows-miljö hade jag sagt att det 100%-igt är en profilhistoria och att du då hade fått ta bort profilen och lägga till den igen. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av motsvarade i Mac OS X.

Min Exchange-leverantör hade driftstörningar från måndag kväll till onsdag kväll. Först fungerade inget, vilket fick till följd att alla mina kontakter och kalenderposter raderades och jag kunde inte komma åt min e-post. Under tisdagen började Mail och webbmail fungera, men inte ActiveSync. Dessa kickade igång under onsdagen. Undrar om det fortfarande är något i den änden som strular.

Och nu när jag kom tillbaka från kafferasten är mailboxen tom. Suuuuuuuuuck! Outlook nästa. Aaarrrrrggggghhhhh!

1
Bevaka tråden