Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Back to School 2011 är igång!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då har BTS 2011 startat i Sverige. Köp en Mac och få ett presentkort på 650kr att använda på: Mac App Store, App Store, iTunes.

Köper du via Mecenat/CSN-kortet får du alltså förutom din vanliga rabatt på 10-12%, även ett extra presentkort, inte helt fel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-16 13:46

Wow !

Så istället för hårdvara som kostar pengar att producera för Apple så delar de ut en licens extra på mjukvaror.
Köper man sedan något Apple-program är det ju ännu bättre.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-16 14:06

Nice!

Gäller det i fysiska butiker också? Studentrabatten gäller ju i fysiska butiker och lärarrabatten gäller också i vissa fysiska butiker.
Blir inte riktigt klok på vad som gäller...

Ursprungligen av AndyK:

Nice!

Gäller det i fysiska butiker också? Studentrabatten gäller ju i fysiska butiker och lärarrabatten gäller också i vissa fysiska butiker.
Blir inte riktigt klok på vad som gäller...

Som jag tolkat det gäller det endast online. Och tänk på att man oftast får högre rabatt (10%) via sitt Mecenat/CSN-kort, om man har ett sådant dvs

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-16 15:25

Det får bli lärarrabatt i mitt fall. Frugan är lärare.
För tillfället har jag inga planer på att plugga mer.

Ursprungligen av AndyK:

Det får bli lärarrabatt i mitt fall. Frugan är lärare.
För tillfället har jag inga planer på att plugga mer.

Vet du om man behöver uppvisa något när man betalar datorn? Som bevis att man jobbar som lärare?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-19 07:30
Ursprungligen av westerlu77:

Vet du om man behöver uppvisa något när man betalar datorn? Som bevis att man jobbar som lärare?

Kullander i Malmö ger 8% rabatt om man visar upp antingen ett anställningsbevis eller en lönespecifikation som kan visa att man jobbar som lärare. Jag kan tänka mig att anställningsbeviset är att föredra. På min frus lönespecifikation står det dock att hon är medlem i lärarförbundet, så jag hoppas att de nöjer sig med det.
Dock gäller student- och lärarrabatt endast i den fysiska butiken. Andra återförsäljare kanske kan ge rabatten även i webshoppen.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-06-16 23:21

Nej, BTS har nog aldrig gällt fysiskt i butik. Isåfall är det nog bara i Apple Retail Stores och inte hos svenska APRs. De har ju t ex enbart 6% rabatt mot apple som ger 8-10%

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-18 23:43

skumma tycker jag är att i USA är det 100 dollar man får att spendera... det översätter dem till 650 kronor.. vilket som stämmer... men ... varför gör de inte den avrundningen på allt? såsom datorerna osv? ...konstigt

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-06-18 23:48
Ursprungligen av Esa:

skumma tycker jag är att i USA är det 100 dollar man får att spendera... det översätter dem till 650 kronor.. vilket som stämmer... men ... varför gör de inte den avrundningen på allt? såsom datorerna osv? ...konstigt

Om jag får gissa, så beror det på att det inte är moms på presentkort.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-19 00:43

nej men de är väl det på det man handlar?

Ursprungligen av Esa:

nej men de är väl det på det man handlar?

Iofs men momsen är det Staten som lägger beslag på. I USA så finns det VAT (lokal sådan) och den läggs också på det som du köper men alla priser är exklusive VAT.

Så det är rimligt det som Mija skriver

Ursprungligen av BlackSmp:

Iofs men momsen är det Staten som lägger beslag på. I USA så finns det VAT (lokal sådan) och den läggs också på det som du köper men alla priser är exklusive VAT.

Så det är rimligt det som Mija skriver

Försöker inte vara ordmärkare, men VAT finns inte i USA. Det är skillnad på VAT och sales tax.

Funkar Back to School checken att betala för Lion med sen tro?

  • Medlem
  • 2011-06-25 07:42
Ursprungligen av rodman45:

Funkar Back to School checken att betala för Lion med sen tro?

Eftersom alla som köper en dator nu dessutom får Lionuppgraderingen gratis kan du handla annat för ditt presentkort:)

Ursprungligen av MP:

Eftersom alla som köper en dator nu dessutom får Lionuppgraderingen gratis kan du handla annat för ditt presentkort:)

Ah, nice.
Såg ingening om det när jag la min beställning på en ny iMac igår.

Vad ska man då hitta på och köpa på App Store istället då?

1
Bevaka tråden