Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande ikon

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gislaved
  • 2011-06-15 18:06

Hej alla
jämte Airport ikonen har det sedan jag testinstallerade ett mobilt bredband kommit upp en liten irriterande ikon som visar en telefon, den stör jag mig på (jag vet att det är nojjigt) har avinstallerat allt vad mobilt bredband heter men den irriterande ikonen är fortfarande kvar. Någon som vill upplysa mig?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-15 18:08

--> Systeminställningar --> Nätverk. Markera modem till vänster och bocka av "Visa modemstatus i menyraden".

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2011-06-15 18:16

Ah där har jag kollat, problemet är att det inte finns något modem i listan utan enbart Airport Ethernet samt Firewire

Ursprungligen av onelund:

...problemet är att det inte finns något modem i listan...

Nu har du redan löst det på annat sätt, men jag vill påpeka att det tipset handlade inte om att ta bort något från listan, utan det handlade om att bocka av rutan "Visa modemstatus i menyraden".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-15 18:25

Eller så kan du hålla ned Command-tangenten och sedan dra bort symbolen från menyraden.

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2011-06-15 18:28

Tack Acke, du är dagens hjälte!

Och hade du sökt lite innan du startade tråden, så hade nu nog hittat en lösning ännu snabbare. Den här frågan har varit uppe flera gånger redan.

Här är ett sökexempel:
telefon menyraden site:99.se - Sök på Google

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2011-06-15 19:16

mm om alla sökte efter svar på allt så skulle snart alla forum vara rätt döda förutom rena skitsnackstrådar, men visst jag ska söka bättre nästa gång.

BTW så hade jag inget modem i listan så jag kunde inte bocka av, läs hela tråden innan du tillrättavisar någon

1
Bevaka tråden