Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anslutning når en maxtidsgräns!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-06-15 12:24

Hej!

Har ett smått irriterande fel med min nya 13" MPB. När jag sitter lite längre från basstationen (Till internet) så tappar den ibland anslutningen och lösenordet. När jag skriver in lösenordet så kommer det upp en text under lösenordsrutan där det står "Anslutningar har nått en maxtidsgräns" Men när jag ställer mig nära basstationen så kan jag lätt ansluta.

Någon som vet en lösning? Ska jag uppdatera något?

Mvh Henrik

Har flyttat tråden till rätt forumdel. Detta är en nätverksfråga (eller möjligtvis en OSX-fråga). Men inte en MBP-specifik hårdvarufråga.

/Mod

Lite basinformation är aldrig fel, t.ex:
Vilken version av OS X har du?
Vilken basstation är det?
Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar, både i datorn och basstationen?

Första tipset i såna här fall brukar vara att byta kanal. Kanske finns det grannar som kör på samma kanal, och stör ditt trådlösa nätverk.

Kanske finns det också en gammal tråd där du kan hitta några tips.

maxtidsgräns site:99.se - Sök på Google

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-06-15 15:59

Sköte på google och de flesta var gamla trådar.

Förlåt för fel forumdel. Har inte riktigt kommit in i alla delar som finns här.

Info: OS X 10.6.7
Hemma har jag en Thomson (Vet ej modell)
Hos tjejen har jag ingen aning...

Ursprungligen av Bergau:

Sköte på google och de flesta var gamla trådar...

Jo, det är möjligt, men att de är lite gamla betyder inte automatiskt att de är oanvändbara, eller hur?

Du fick ett tips av mig, i slutet av inlägg #3. Har du provat det?

Och det tipset (m.fl) hade du säkert hittat ännu snabbare om du hade läst lite i de där gamla och oanvändbara trådarna.

Senast redigerat 2011-06-15 19:02
1
Bevaka tråden