Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillåtet med App för att sälja produkter?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag undrar om det är tillåtet för ett företag ha en iPhone-app för att sälja produkter?
Precis som en webbshop fast istället via en App.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-15 13:33

Det tror jag väl, Dustin har en egen app.

  • Medlem
  • 2011-06-15 15:51

Jag antar att det kommer ner till att du vill hantera köp osv direkt i appen. Tror inte att det går att göra in-app purchases på några fysiska prylar, men om du löser betalningen på något sätt så vet jag inte om några problem med att ha en app som enda väg till kund. Håll oss informerade så har du kanske några kunder till att börja med!

Tack för svaren! Det är inte jag som har hand om företaget eller produkterna utan blev tillfrågad om att skapa en App åt dom. Då tänkte jag att det var bra att kolla upp lite vad som gällde, men precis som ni säger känns det som att det är just betalningen som kan bli lite knepig.
Jag har lite idéer på det men är dock ganska så nybörjare inom detta.

Bara rent spontant tänker jag mig att om man väljer betala genom kreditkort borde man inte kunna visa den sidan som vanligtvis visas när man handlar över nätet, i en vanlig WebView där användaren får knåpa in sitt kreditkort och klicka på betala? Det jag då tänker på är om detta anses som osäkert? Apple kommer ju ändå gå igenom min kod och se så att min App inte sparar några uppgifter ifrån kunderna, men man vet ju aldrig om dom anser att det finns risk för det.

Kan försöka hålla er uppdaterade :).

Ursprungligen av Crossbone:

Apple kommer ju ändå gå igenom min kod och se så att min App inte sparar några uppgifter ifrån kunderna, men man vet ju aldrig om dom anser att det finns risk för det.

Nej, Apple kommer inte att se din kod någon gång under review-processen.

Annars är det väl inte mer osäkert än att handla genom vilken webläsare som helst. Jag vet inte hur det blir i och med att detta kan betraktas som "In-App Purchase", för som jag förstod det är det inte till appen man köper produkterna.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-15 22:02

Och de tänker inte använda sej av PayPal för betalningen? En aktiv länk till deras app från din app kan ju vara en väg annars...

Tänkte avvakta och se vad dom hade tänkt sig, men om inte paypal var något dom redan tänkt på hade jag tänkt föreslå det, det känns som det är hyfsat standard att använda.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nej, Apple kommer inte att se din kod någon gång under review-processen.

Inte? Jag har fått för mig dom testar appen och går igenom koden för att leta skadlig kod, men kanske inte då!

Ursprungligen av Crossbone:

Inte? Jag har fått för mig dom testar appen och går igenom koden för att leta skadlig kod, men kanske inte då!

De kan bara testa om man anropar några av deras egna APIer som är "privata", alltså inte dokumenterade eller tillgängliga för utvecklare.

1
Bevaka tråden