Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta baksidan på iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 83 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte höra om någon vet vart man kan köpa en komplett baksida till iPhone 4? Alltså hela batteriluckan med glas. Alternativt om någon vet om det är svårt att bara köpa själva glaset och byta det? Drgo telefonen i golvet idag och baksidan sprack...

Det finns baksidor i stål på eBay, riktigt snygga för en femton dollar eller så.

Problemet jag stött på är att de som lägger upp det hela är idioter som inte kryssar i rätt säljvillkor. De skeppar inte utanför egna landet osv.
Fan vet om det är så, eller om det beror på att de gjort fel....

Det skall tydligen vara lätt byta rent fysiskt om man bara har rätt verktyg - men de finns på eBay med...

Sök på

Metal Back Cover Hard Case for Apple iPhone 4 4G

så hittar du mycket.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-30 18:51
Ursprungligen av Goflorp:

Sök på

Metal Back Cover Hard Case for Apple iPhone 4 4G

så hittar du mycket.

Där hittade jag bara "Hard cases" dvs skal som man sätter på...

Hittade några på Ebay: http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1311&_nkw=iphone+4+back+replacement&_sacat=See-All-Categories

Tur att det var baksidan. Den är lätt att byta. I princip "bara" två skruvar och sedan är det klart. Framsidan är en helt annan sak... Du måste strippa ner hela telefonen för att komma åt framsidan:)

http://www.youtube.com/watch?v=QyOhaj3NJi0&feature=related

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-30 16:31
Ursprungligen av Joakim651:

Tänkte höra om någon vet vart man kan köpa en komplett baksida till iPhone 4? Alltså hela batteriluckan med glas. Alternativt om någon vet om det är svårt att bara köpa själva glaset och byta det? Drgo telefonen i golvet idag och baksidan sprack...

Finns mängder, kör en koll på Google.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-11-04 12:49

Jag köpte min vita baksida på iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte

Dom har svarta och vita baksidor. Men det finns ju tex baksidor i aluminium att få tag på som är mycket billigare. Kolla på ebay så hittar du dom. Finns sådana som skickar överallt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-09 22:11

är det någon som har kommit på vad det är för skruvar på de nya ip4?

En 5-stjärnig skruvmejsel behövs...

Ursprungligen av xtrem:

är det någon som har kommit på vad det är för skruvar på de nya ip4?

En 5-stjärnig skruvmejsel behövs...

Det är en pentalobe/trox skruvmejsel du behöver, inuti telefonen sitter det dock vanliga stjärn (phillips) skruvar. Så ska du skruva inuti behöver du båda mejslarna.
De finns att köpa på ebay. Vi skickar även med dem i våra kit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-09 22:55

Tänk, jag googlade faktiskt detta åt dig

MacBook Air 5-Point Screwdriver - iFixit

Dock verkar det vara så att Apple växlat från 4-point till torx för min UK-launchdayiP4a har 4-point
http://i.tuaw.com/2010/11/22/apple-retro-fitting-iphone-4s-with-tamper-proof-torx-screws/

Senast redigerat 2010-12-09 23:06
  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-10 10:09

Min sverigeköpta iphone 4 som köptes 2 veckor efter releasen har 4-point skruvar!

Har nyss bytt baksida på min iPhone 4 till en sådan här:

http://swedata.se/catalog/product_info.php?pr...

Gick snabbt och lätt att byta. Passform och kvalitet i topp!

Ursprungligen av QikkeR:

Har nyss bytt baksida på min iPhone 4 till en sådan här:

Swedatas E-butik

Gick snabbt och lätt att byta. Passform och kvalitet i topp!

har en likadan, köpt på ebay för 8 Dollar.... = 48kr

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-27 22:44
Ursprungligen av QikkeR:

Har nyss bytt baksida på min iPhone 4 till en sådan här:

Swedatas E-butik

Gick snabbt och lätt att byta. Passform och kvalitet i topp!

Ojojoj vilket överpris...

Köpt flertalet sådana i lite olika färger och med läder/skinnbaksida osv för mellan $8-12

Köpte min på Tradera till bra pris.
Detta var den enda butik jag hittade i Sverige som säljer sådana.

Baksidan på min iPhone har gått sönder och jag har ingen lust att lämna in den och betala 2500 (?). Hade därför tänkt att göra det själv men kan inte bestämma mig för var jag ska köpa baksidan.

Min kompis lämnade in telefonen (ej apple) och betalade 1200 för en ny baksida men kameran har blivit betydligt sämre efter detta. Finns det någon tillverkare Ni kan rekommendera som inte påverkar kamerans kvalitet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-15 14:37
Ursprungligen av Swartz:

Baksidan på min iPhone har gått sönder och jag har ingen lust att lämna in den och betala 2500 (?). Hade därför tänkt att göra det själv men kan inte bestämma mig för var jag ska köpa baksidan.

Min kompis lämnade in telefonen (ej apple) och betalade 1200 för en ny baksida men kameran har blivit betydligt sämre efter detta. Finns det någon tillverkare Ni kan rekommendera som inte påverkar kamerans kvalitet?

Swartz, jag har handlat via iPhone 4 Reservdelar - iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte och det har fungerat bra. Eller så skickar du in den till dem så gör de jobbet för 200:- extra men detta är ju en simpel operation

På östgötagatan i Stockholm finns ett ställe som byter för 600 har jag för mig.

Tack för tipsen. Men det jag vill veta är vilka som producerar de bästa bakdelarna. Jag kommer göra det själv, men vill inte att kameran ska påverkas negativt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-16 00:21

Dom som jag köpt via sw-box.com har ingen negativ påverkan på kameran. Har själv monterat detta på 5 stycken iPhone 4 utan några som helst försämringar på fotona eller filmer.

  • Medlem
  • RÖNNINGE
  • 2011-07-01 19:24

Jag köpte mitt skal på Iphone 4 Hardcase - Homestock vågar inte byta hela baksidan. Men skulle vara schysst att göra om den till en vit iPhone

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-02 10:45

Baksidan är verkligen superenkelt. Går inte att misslyckas med.. (Tror jag)

Framsidan däremot är bra mycket svårare...

Jag beställde nyligen ett nytt original bakstycke härifrån för 399:-

iPhone 4 Original Bakstycke Svart - iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte

Det billigaste jag kunde hitta. Dyrast låg det runt 900:- tror jag

Ursprungligen av rikard.agren:

Jag beställde nyligen ett nytt original bakstycke härifrån för 399:-

iPhone 4 Original Bakstycke Svart - iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte

Det billigaste jag kunde hitta. Dyrast låg det runt 900:- tror jag

Va menar de med original egentligen? Kan det verkligen vara det?

beställde härifrån - Original Black Back Cover Housing Glass For iPhone 4_iPhone 4 4G Accessories_Apple Accessories_Eketshop is offer cellphone accessories,computer accessories,games accessories from factory

man fick med skruvmejslar till gamla och nya skruvarna o.s.v. Verkar vara original med. Ser inte minsta skillnad mot tjejens iallafall

funderade även på denna, som är billigare... Apple iPhone 4 Back Cover Glass Original OEM - US $11.52 - iPhone 4, iPhone 3GS, iPhone 3G, iPhone 3G, iPad, iPad 2 Spare Repair Parts Accessories

ett gratisfodral man fick av apple krossade tydligen baksidan helt. När jag tog bort den efter några månader var det bara krossat glas, haha. kan inte minnas att jag tappat den heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-08 21:00

Tror knappast den första länken är original. Insidan av baksidan ser iaf inte ut som min iPhone 4

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-09-27 17:19

Hur ser det ut med garantin efter att man pillat på skruvarna på iPhonen?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-27 18:07
Ursprungligen av thor:

Hur ser det ut med garantin efter att man pillat på skruvarna på iPhonen?

Då är din garanti rökt.

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-10-01 08:52

Antog det.
Är det någon som bytt baksida, sedan bytt tillbaka och kunnat lämna in på garantin?
Hur syns det för apple att man pillat på skruvarna?

Bevaka tråden