Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stänger du din MacBook?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderade lite på hur folk behandlar sina knädatorer. Kanske vi kan kolla det med en liten omröstning? Inkluderar givetvis Air och Pro samt Powerbooks.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-02 12:54

Det är närmare ett paket ägg en en dagstidning. Min röst hamnade därför på äggkartongen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-06-02 12:57

Jag svarade dagstidning, men det borde ha funnits ett alternativ mellan ägg och dagstidning.

Jag tänker inte på det, men nu när jag funderar så är det nog ganska varsamt.

Inga "dängare" än? Med tanke på alla gamla Powerbooks jag sett med slappa gångjärn borde det finnas en hel del.

Själv har jag vit MacBook, det är äggkartongstuket som gäller. Mellanting finns givetvis alltid.

Håller ett par finrar emellan till sista millimetern. Känner att plasten vid kanten kan släppa (igen) om den slår i för hårt.

Har gillat och håller med alla inlägg hitintills. Det borde vara ett alternativ mellan äggkartong och tidning, där min röst också hade hamnat, men det blev det första alternativet för mej också.

Behandlar alla mina grejer varsamt beroende på hur tåliga de är då det ändå är jag som fixar allt som går sönder...

Är inte den här tråden ändå rätt långt bort i Mac-freak spektrumet?! (stör mej ej dock)

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Håller ett par finrar emellan till sista millimetern.

Jag använder mina fingrar...

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Håller ett par finrar emellan till sista millimetern. Känner att plasten vid kanten kan släppa (igen) om den slår i för hårt.

Det låter som tydlig "äggkartong" tycker jag. Men jag noterar att vi fått ett par röster på "skåpbil". Det skulle vara kul att höra vilka modeller det gäller, för precis som Marcus så tycker jag att speciellt den vita plast-MacBooken ber om äggkartongsbehandligen för att inte slå sönder kanten.

Det beror helt på. Ibland kan det bli bagageluckan om man har bråttom, ibland lugnt och sansat, ibland SJUKT lungt och sansat med lite eftertryck, hahaha

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-06-15 12:55

Röstade äggkartong för det är närmast. Lägger igen locket försiktigt, men med en bestämd rörelse så hakarna låser. Denna modellen (innin unibody) fjädrar ju upp ett par milimeter när man trycker in låset för att öppna och kräver därmed ett bestämt men lätt tryck för att stängas.

Det får nog bli äggkartong, men det beror ju lite på vilken macbook som avses. Min 15" MBP har ju hårddisk och större skärm som gör att man är lite mer försiktig jämfört med vår 13" MBA som känns tålig med sin SSD och nog kan "smäckas" ihop lite mer

Händer att jag "smäcker" ihop min Macbook Alu (Unibody) då och då, men aldrig äggkartongstuket... Orkar inte !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-15 15:54

Att stänga en äggkartong kräver ju lite kraft när kartongen vrids och böjs en smula för att låsplupparna ska glida in i hålen. Jag stänger min Powerbook bra mycket försiktigare än så...

Vid närmare eftertanke tror jag att min macbook varit öppen mer än den varit stängd under sin livstid...

Ursprungligen av PeeMaN:

Vid närmare eftertanke tror jag att min macbook varit öppen mer än den varit stängd under sin livstid...

Nattetid är det bäst att ha locket stängt då man inte vet vad kattkräket hittar på...

Det kan smälla till rätt bra ibland, men standard är nog "dagstidning". Men det är en Alu Unibody också, känns som att den tål det utan problem.

Jag är nog också mellantinget mellan äggkartong och dagstidning. Min macbook pro 15'' brukar stå i ateljén på sitt laptopställ, men rätt som det är måste jag iväg och då händer det att jag klappar ihop den mer eller mindre varsamt. Dock aldrig HÅRT, det är ju min käraste ägodel liksom. Sedan har det hänt att jag plockat upp den och ränt iväg med den under armen, och jag vet inte hur bra det är att göra det innan den hunnit gå i vila. Men men. Ett mellanalternativ vore inte helt fel.

jag har en vit macbook o den stänger jag som en äggkartong har iofs hänt att man dängt ner luckan på den men den har inte tatt skada (än)

Ursprungligen av smackbook:

jag har en vit macbook o den stänger jag som en äggkartong har iofs hänt att man dängt ner luckan på den men den har inte tatt skada (än)

Du lever alltså inte upp till ditt användarnamn.

capeman: heheh ne

1
Bevaka tråden