Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med en beräkning i Bento

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som kan svar på vad man skriver i ett calculation fält för att räkna ut i mitt fall hur gammal en kalv är i dag, baserat på ett födelsedatums fält.

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-14 14:47

Har inte Bento, men svaret finns på Filemakers supportfourm eller BentoUsers:
Calculating Age . Using Bento for Mac . Forums . FileMaker Forums
Calculating Ages : BentoUsers

Tack så mycket för svaret IngoX.

Hoppas du kan läsa mitt tack innan moderatorn tar bort det jag skrivit.

Förstår ej varför man ej kan fortsätta och diskutera i samma tråd, om jag ställer en fråga angående AppleWorks i "nya" Lion i rätt forum "Apple programvara" och folk svarar prova Bento eller Filemaker ska jag då ställa ev. följdfrågor angående Bento eller Filemaker i ett annat forum och en annan tråd, hur ska nån hitta dom frågorna.

Ser ofta att det diskuteras mängder med ämnen i samma tråd.

Ursprungligen av applemagic:

Förstår ej varför man ej kan fortsätta och diskutera i samma tråd.

Det är en bedömningsfråga från fall till fall, precis som (nästan) all annan moderering

Men de här två frågorna...

1. Att försöka hitta alternativa program till Appleworks
2. Specifika frågor kring hur man utför vissa saker i Bento, som är ett av programmen som det tipsades om.

...är alldeles för olika för att ligga i samma tråd.

Och eftersom de dessutom hör hemma i olika forumdelar - "Apple programvara" respektive "Filemaker" - så är det ännu större anledning att separera dem.

/Mod

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-14 15:34

Sökfunktioner via t ex Google hittar rätt. Folk sitter inte och skummar trådar, utan låter sökmotorn göra det
Det bör inte finnas mängder av trådar med olika ämnen, helst en tråd per ämne. Så är du i ett AWforum, och någon föreslår FileMaker eller Bent, sök efter de orden om det redan finns trådar du kan fortsätta i. Annars skapa en ny tråd med din fråga beskriven i Ämnesraden. Det gör det lättare för någon att hitta informationen senare, om de har samma frågeställning.
Flera ämnen i en tråd gör det väldigt svårt att hitta rätt information...
Hoppas du hittade svaret i länkarna

Ytterligare ett par inlägg raderade. Nu får det vara slut med offtopic i den här tråden!

Läs och begrunda det som står i inlägg #4 och #5.

Och läs gärna också igenom forumreglerna en gång till (länk till detta finns längst ner på sidan).

/Mod

1
Bevaka tråden