Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick inte ner hela ljudboken

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-06-13 17:15

Jag köpte en ljudbok, men fick bara ner 7 minuter av 43. Det verkar inte gå att ladda ner igen utan att betala, vilket är lite surt när man inte ens fick ner hela. Går det att lösa på något sätt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-13 17:21

Det ska visst gå utan att betala, men man ser inte det förrän man har klickat på Buy igen...

  • Medlem
  • 2011-06-13 21:36

Den säger

You have already purchased this item. Would you like to buy it again?
If you buy it again, you may have duplicate items. If you can't find it in your iTunes library, make sure it's been downloaded by selecting Check for Purchases from the Advanced menu.

Så det fungerar uppenbarligen inte för ljudböcker. Det finns inget som liknar "Check for purchases" i Avancerat-menyn, men det finns en "Leta efter tillgängliga hämtningar" i Affär-menyn, men det händer inget när jag trycker på den.

Det var ingen stor summa, men jag blir väldigt osugen på att köpa ljudböcker i fortsättningen om jag inte kan ladda ner dem fler gånger om det skulle behövas.

kenjon har rätt.

De borde ju funka som appar, du kan ta ner dem hur många ggr som helst.

Den käftar om att betala men det dyker upp ngt "you have already paid for this..." bla bla och sen är det bara köra.

  • Medlem
  • 2011-06-15 00:17

Som jag misstänkte. Jag fick ett kvitto på att de dragit summan två gånger. Som tur är var det bara 17.50, men jag kommer ju inte att köpa ljudböcker från iTunes fler gånger om man ändå inte kan ladda ner dem mer än en gång...

Ursprungligen av jac:

Som jag misstänkte. Jag fick ett kvitto på att de dragit summan två gånger. Som tur är var det bara 17.50, men jag kommer ju inte att köpa ljudböcker från iTunes fler gånger om man ändå inte kan ladda ner dem mer än en gång...

Gå in på kvittot i iTunes och rapportera det till Apple så får du tillbaka pengarna.

1
Bevaka tråden