Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering MacBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-13 09:21

Jag vet inte om jag postat denna tråd i rätt forum, eller om jag skulle lagt den i Aktuella rykten istället. Men jag kände att det finns inga aktuella rykten.

Så... Min fundering.
Någon som har hört något om en ny version av MacBook? Eller väljer Apple att inte fortsätta med denna modell och satsar på andra iställer, exempelvis MBA. Tror de att en som funderar på en MacBook istället väljer en MBA? Hade de uppdaterat MacBook med vettiga specar, så hade jag varit intresserad, men nu har det ju inte hänt något på evigheter.
Hörde dock något vagt om en uppdatering när Lion släpps i Juli, men det verkade väldigt löst. Det ryktet verkade mer fokusera på MBA, Mac Pro och Mac Mini.

Andy

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-06-13 10:10

Tycker det verkar vettigt att fasa ut den.
Om vi jämför med förra generationens MBP fanns det inte mycket anledning att välja den över en MBP.
Nu gjorde jag iofs det, men bara för att jag fick ett väldigt bra pris på en begagnad.

Alternativt göra den med större skillnad mot MBP, både i pris och prestanda.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-13 10:16

Jag tycker en idé hade varit att kanske trycka in en i3, 4Gb och 320Gb med 13,3" för ca 7000:-. Jag tror att den hade kunna få över en del tveksamma till Apple-sidan. Jag vet iaf att min fru hade varit mycket mer lättövertalad.

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-06-13 12:23

På väg om detta rykte stämmer:
"Nya Macar slpps i juli" - MacWorld

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-13 13:00

Jo, men det nämns nästan inget om MacBook. Den får vara med på ett hörn, men ingen verkar veta något mer specifikt. För Mac Pro och Mac Mini vet man att lagren är nästa helt slut och med MBA vet man ganska säkert att de ska öka volymerna i fabrikerna, men om MacBook hörs inga rykten alls (mer än att en uppdatering ska presenteras i Juli).

Det ryktas nu om att MacBook kommer att utgå, till förmån för MacBook Air:

Apple Phasing Out White MacBook in Favor of Entry-Level MacBook Air? - Mac Rumors

Ursprungligen av Capeman:

Det ryktas nu om att MacBook kommer att utgå, till förmån för MacBook Air:
Apple Phasing Out White MacBook in Favor of Entry-Level MacBook Air? - Mac Rumors

Det verkar inte helt ologiskt. Den enda nackdel som jag kan se med detta är att många kanske inte vill ha en så pass liten skärm som 11" när det kommer till sin första Mac. Men annars så skulle en MacBook Air med 128GB SSD och minst 4GB internminne räcka väldigt långt för den som nyss är på väg mot sin första Mac och som inte har några avancerade behov.

1
Bevaka tråden