Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spegla mapp från Bootcamp-disken

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är väldigt enkelt att komma åt filer manuellt och kopiera över dem från BOOTCAMP-disken till valfri destination i OS X. Men jag kommer inte överens med W7s backupfunktion och vill således helt enkelt bara spegla min jobbmapp till OS X och låta Time Machine sköta det. Jag har provat med Carbon Copy Cloner men det programmet tillåter bara filsystemet HFS+ och det är ju inte BOOTCAMP formaterat i. Finns det någon annat program eller någon annan lösning?

Eller går det rakt av säga till Time Machine att göra backup på "den" mappen från BOOTCAMP-disken?

Tack på förhand,
Frankie

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-06-13 12:19

Jag använder Dropbox för att lösa det. Får både backup i molnet genom dropbox och sen TimeMachine när det blir synkat i OSX.

Annars kanske ett foldersynkprogram kanske passar dig bättre. Exempelvis:
FolderWatch speglar vad du vill, vart du vill | Feber / Mac

TimeMachine kan inte göra backup på annat än HFS+-partitioner.

Grejen är att Dropbox (gratisversionen) bara inkluderar 2 GB lagringsutrymme och det överskrider jag. FolderWatch ser intressant ut men har inte lust att betala 109:- när jag inte vet om det klarar av NTFS.

Problemet känns som så enkelt egentligen så det borde finnas någon enkel bra lösning också.

Senast redigerat 2011-06-13 13:44
  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-06-13 13:39
Ursprungligen av Frankie:

...när jag inte vet om det klarar av HFS+.

HFS+ måste det ju stödja, är ju trots allt en Mac App. NTFS kan ju vara frågetecknet i så fall.

Ursprungligen av dtrolle:

HFS+ måste det ju stödja, är ju trots allt en Mac App. NTFS kan ju vara frågetecknet i så fall.

My bad, det jag menade. Redigerade min tidigare post så att jag inte förvirrar fler.

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-06-13 13:11

Nu famlar jag bara med iaf: Innan jag nöjde mig med att Dropbox räckte för mina behov funderade jag på att testa Automator till det. Kom aldrig så långt att jag testade men jag tycker det borde gå att kopiera valda mappar varje gång OSX startas.

1
Bevaka tråden