Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna Admin console pga Javafel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Kör FMserver 10 och kan inte starta Admin console pga ngt fel med Java-versionen har jag läst mig till på FileMaker.com. MacOS 10.6, Java SE 6 version 1.6.0_24. Detta är lite trassligt (måste gå via en gammal pc) och har ju gällt nu några månader utan lösning. Någon som vet nåt om det finns nån lösning? Vänta på nästa javauppdatering? Måste jag skaffa FMserver 11? Kan man nedgradera Java till tidigare version?

Jag har varit med om ett liknande fel där jag fan i mig provade allt, men till slut visade sig det att det inte var ett javafel, utan ett fel i nyckelringen på mac OS, där jag hade sparat lösenordet.

Hade samma fel men under OS X. Inte ens FileMakers egen support kunde komma på någon lösning. Efter att avinstallerat och installerat FMS fungerade det bra igen. Förlorade ingen info då alla inställningar och databasfiler låg kvar.

Tack för era kommentarer. Har installerat om FMS men det är samma problem. Tror att det gäller det som beskrivits på FileMakers hemsida, att det är en bugg i Java.

1
Bevaka tråden