Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer nästa Macbook Air 2011?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Jag skulle vilja köpa en MBA men tänkte vänta tills nästa generation kommer ut. Är det någon som vet ungefär vilken månad de kommer?

//Samme

Är det någon som vet? Nej. Förutom Steve Jobs.

Vi andra får gissa: Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-05-09 14:04

dock säger flera källor att vi ser en thunderbolt-macbook air i sommar!

Jag har flyttat tråden till rätt forum. Att spekulera i tidpunkten för en ny modell är inte en Switcher-fråga.

/Mod

Hittade lite intresant fakta.

''CNET rapporterar att MacBook Air kommer att uppdateras till Sandy Bridge i juni vilket betyder att vi kommer få se Intel i3, i5 eller i7-processorer i Macbook Air till skillnad från dagens Intel Core 2 Duo, som är ca 3 år gammal teknik.''

Nästan förutsägbart men ändå...

Senast redigerat 2011-05-14 12:40
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-05-18 14:32
Ursprungligen av _Samme_:

Hittade lite intresant fakta.

Innan det kommer officiella uttalanden direkt från Apple ska man betrakta allt som rykten eller spekulationer, inte fakta..

Enligt rykten så ska de göra en som är ännu mindre än 11"...

YouTube - Mactini

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-18 16:25
Ursprungligen av LCR:

Enligt rykten så ska de göra en som är ännu mindre än 11"...

YouTube - Mactini

hahaha.. verkligen trovärdig - skön snubbe denne skelögda John

Vore ju himla fint om det kom en uppdatering snarast!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-11 18:12
Ursprungligen av anders gbg:

Vore ju himla fint om det kom en uppdatering snarast!

Börjar produceras denna månaden, AppleInsider | Apple poised to build nearly 400K next-gen MacBook Airs this month

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-11 22:34

Tur jag köpte en ny igår då så kan ju frugan min få den när nya släpps

Ah, wunderbar! Hoppas det händer innsn månsden är slut!

Om det var @cronicwire som låg bakom ryktet så har han nu ändrat sig:

Citat:

CORRECTION: Source had mixed up part numbers, it is unlocked iPhones that will be headed to US Apple Stores for Wednesday, NOT MacBook Airs.

(länk)

Det var iofs inget dåligt rykte det heller. Ännu en bra anledning att semestra på andra sidan atlanten i så fall

Hörde något om slutet av Juni på AppleInsider sidan. Tror ni jag får den nya om jag beställer på Apple Store ikväll?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-16 19:22
Ursprungligen av anders gbg:

Hörde något om slutet av Juni på AppleInsider sidan. Tror ni jag får den nya om jag beställer på Apple Store ikväll?

Nej. Rykten är bara just rykten.

Vill man vara SÄKER är det väl bara vänta och se.

Sitta och spekulera i när nästa pryttell kommer eller inte ger ju bara ångest och förhöjt blodtryck.

Lite Zen kan man väl va; den kommer när den - och du - är redo.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-06-16 23:24

Nej, beställer du nuvarande så får du nuvarande. Mig veterligen så har jag bara hört talas om de som lägger orden precis vid tidpunkten för bytet på Apple Store som kan få den nya istället eftersom den gamla då har slutat tillverkas. Men det syns genast på deras kvitto på Apple Store.

30 dagar har man på sig att "kräva" sin uppdatering till Lion läste jag nånstans. Om det släpps inom 30 dagar från det man köpte Snow Leopard.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-17 08:24

Har läst att man har 30 dagar på sig att kräva sin uppdatering när Lion är släppt om man köpt en ny dator efter den 6 juni.

Förresten så är jag jättenöjd med min MacBook Air 11.6" och är inte särskilt bitter för att det verkar komma nya så snart.
Min fru kommer få ta över min isåfall till hösten så köper jag den nya. Eller så behåller jag den då den är så skön och grym.

Nu har 9to5mac publicerat specar på vad de anser vara de nya MBA, och att de kommer denna vecka:

Apple’s faster 13.3 inch and 11.6 inch MacBook Airs revealed | 9to5Mac | Apple Intelligence

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-07-20 11:10

Apple Store är nere nu så vi får se vad som händer efter "Pausen"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-20 11:23
Ursprungligen av joakimo:

Apple Store är nere nu så vi får se vad som händer efter "Pausen"

Spännande en ny MBA skulle pigga upp tillvaron och sommaren i ett nafs

Jag postade en separat tråd om Apple Store eftersom det vankas mer än bara MacBook Air enligt ryktena: http://www.99.se/aktuella-rykten/288314-apple-store-ar-nere-ons-20-juli-2011-a.html

Flyttade ett inlägg till nedanstående tråd. Var vänliga tänk på i vilka trådar ni postar inläggen!

http://www.99.se/macbook-air/288349-traden-bestallt-nya-macbook-air-2011-a.html

/Mod

1
Bevaka tråden