Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple vill bygga nytt

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så uppfattade jag det också. Det var pinsamt där en stund. Pinsamt. Visionären Jobs krockade med korkad ytlighet och communikation brekadown uppstod en stund.

Ursprungligen av iPilot:

Ironi för mig är att skoja om en sak en gång, skratta åt det och gå vidare. Här finns exempel på försök till ironi från kommunfullmäktige, men när man nämner en och samma sak tre gånger i rad så blir det uppenbart.
Vid ett tillfälle trycker en kvinnlig representant väldigt mycket på att hon vill ha "gratis wifi". Visst kan det tolkas som lite ironiskt till en början, men det hela fallerar då hon gång på gång trycker på ämnet. Allt blir då så uppenbart och man kan verkligen se i ögonen på Steve hur han tänker "Vad gör jag här, varför tar dessa individer upp min tid.."

Precis som Steve säger innebär bygget så mycket mer för befolkningen i staden än att de eventuellt skulle kunna på "gratis wifi". Att man som kommunfullmäktige inte inser detta och hellre ser sitt eget bästa tycker iaf jag är tråkigt. Men för all del, stämningen i salen var lättare än den säkert hade varit i bl.a. Sverige..

Ursprungligen av Zimmerman:

Så uppfattade jag det också. Det var pinsamt där en stund. Pinsamt. Visionären Jobs krockade med korkad ytlighet och communikation brekadown uppstod en stund.

Eller så var det bara så att tjejen försökte skojja om en konversation de haft tidigare....

Cupertino Councilwoman Asking Apple For Free Wi-Fi Was An Inside Joke - MacRumors Forums

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-11 19:41
Ursprungligen av PeeMaN:

Eller så var det bara så att tjejen försökte skojja om en konversation de haft tidigare....

Internskämt eller ej så blir det inte roligt att nämna samma sak tre gånger. Det blir så utdraget och fel att det - som Zimmerman nämner - blir något pinsamt. Inte minst i ett sådant sällskap.

Notera hur individuellt/lokalt/personligt/djupt man ser på demokrati i USA. Föreställ er CHEFEN för Ericsson gå till kommunhuset - i Sthlm Stadshuset t.ex. - och presentera/ansöka om bygglov :-D. Man skickar faktiskt ingen alls - man fyller i en blankett och skickar den med posten. Eventuellt kanske ett möte ordnas mellan kommunens byggnämnd och en ingengör (ev. en underchef) från Ericssons fastighetsavdelning. That's all.
Alltså; Jobs - chef för ett av världens största och namnkunnigaste IT-företag - infinner sig personligen på av kommunen utsatt tid och plats - för att där beskriva projektet för folkvalda kommunpolitikerna. !!!
Detta är också USA - det land jag avskyr för deras utrikespolitik. Det är ett speciellt land - med det bästa och värsta som finns på planeten. Ett sprillenytt land. I grunden byggt på upplysningstiden och en gång oerhört progressivt. Chockade hela Europa. Dessutom ett land bestående av 100% invandrare :-D. Alla "raser" (det finns ju egentligen ingen rasdifferensiering inom arten Homo Sapiens - inte vetenskapligt - "etniska grupperingar" kanske är en bättre definition) som finns på jorden finns representerade i USA. Det är också unikt och det är givetvis bra för framtiden.

Senast redigerat 2011-06-10 19:01
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-06-10 22:48

* Zimmerman och zinned ni kan PM:a varandra om ni vill prata om nåt annat än vad denna tråd handlar om. *

Ytterligare ett inlägg raderat. Kommentarer och diskussioner kring modereringar ska aldrig tas i den aktuella tråden. Mycket bättre att diskutera det via PM. Och reder man inte ut det där, så kan man kanske ta det i Feedback-forumet.

/Mod

Det kändes inte som rätt tillfälle att börja skämta om att en av de största (den största?) skattebetalaren ska börja ge en massa gratis saker till folket.

Bevaka tråden