Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari funkar inte efter uppdatering till iTunes 10.3

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Ursprungligen av ;:

Efter uppdateringen så pajjade mitt safari... Ngn som kan tänka sig veta vad det är som är fel?

Ursprungligen av tottedesign:

Efter uppdateringen så pajjade mitt safari... Ngn som kan tänka sig veta vad det är som är fel?

Du får nog komma med en bättre felbeskrivning än att "mitt safari pajjade"...

Ovanstående inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd. Detta är ett Safari-problem (förmodligen?), och ska inte ligga i nyhetskommentarerna kring en iTunes-nyhet.

Och som Capeman redan har påpekat - du måste lämna mer information om problemet, annars är det helt omöjligt för oss att hjälpa till.

/Mod

Vilket operativsystem kör du?
Vilken version av Safari är det?
Hur yttrar sig problemet - symptom, felmeddelanden, osv?

Hahaha, självklart.

Se bifogad bil:

http://imageshack.us/photo/my-images/89/bild3zy.png/

Det hände efter det att jag uppdaterade till senaste iTunes. Jag har försökt att avinstallera och installera om det, men det har inte hjälpt.

Macbook air 2gen
OSx 10.5.8
Processor: 1.86 GHz Intel Core 2 Duo
Minne: 2 GB 1067 MHz DDR3

Tacksam för tips.

/ C

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-21 18:14

Prova att "tömma cache" från Safari.

Ursprungligen av joakimo:

Prova att "tömma cache" från Safari.

Testade precis, ville inte funka....

tyvärr

Testade precis, men tyvärr så funkade inte det....

Inga andra tips?

Ursprungligen av tottedesign:

Inga andra tips?

Kör du genom någon typ av proxy?

Ursprungligen av keptang:

Kör du genom någon typ av proxy?

Nej, jag har gjort det innan, men raderat allt under nätverksinställningar. Så nu gör jag inte det. Men det ser fortfarande likadant ut....

Ursprungligen av tottedesign:

Inga andra tips?

Svara gärna på alla de kontroll- och motfrågor du har fått, innan du börjar be om fler tips...

Och så passar jag på att ställa ytterligare ett par frågor:
Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar i Programuppdateraren?
Uppstår problemet på alla sidor du besöker, eller bara vissa?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Svara gärna på alla de kontroll- och motfrågor du har fått, innan du börjar be om fler tips...

Och så passar jag på att ställa ytterligare ett par frågor:
Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar i Programuppdateraren?
Uppstår problemet på alla sidor du besöker, eller bara vissa?

Alla uppdateringar installerade. (ink. den nya versionen av safari).
Problemet är på alla sidor.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-01 00:56

Det ser ut som att Safari inte laddar tillhörande CSS- och bildfiler. Sådär blir det för mig också ibland, framförallt på främmade nät med skum proxy - typiskt gratis cafe-wifi, etc. Starta om datorn. Om inte det hjälper, glöm bort näterksinställningarna, starta om all bredbansutrustning (router, modem), och anslut till nätverket igen när allt startat. Vilken bredbandsoperatör använder du förresten? Funkar det från andra datorer på samma nät?

Såg nån blänkare om att 10.6.8 kunde trassla till nåt med nätverket. Är du säker på att du kör 10.5.8? Dvs sommar-Leoparden (inte Snow Leopard)?

Ursprungligen av alamode:

Det ser ut som att Safari inte laddar tillhörande CSS- och bildfiler. Sådär blir det för mig också ibland, framförallt på främmade nät med skum proxy - typiskt gratis cafe-wifi, etc. Starta om datorn. Om inte det hjälper, glöm bort näterksinställningarna, starta om all bredbansutrustning (router, modem), och anslut till nätverket igen när allt startat. Vilken bredbandsoperatör använder du förresten? Funkar det från andra datorer på samma nät?

Såg nån blänkare om att 10.6.8 kunde trassla till nåt med nätverket. Är du säker på att du kör 10.5.8? Dvs sommar-Leoparden (inte Snow Leopard)?

Startat om datorn flera ggr. - hjälper inte.
Rensat NW-inställningarna - hjälper inte.
Gjort reset på på routerna - hjälper inte.

Använder mig av ComHem.

Har testat flera olika datorer, det fungerar på dom. (Både Windows och Mac)..

1
Bevaka tråden