Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjarfråga om testdevices för iOS

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på att komma igång med iPhone/iOS-programmering, och det går ganska bra tycker jag, jag har fått ihop en del kod som jag vill ha den, och har en plan framåt. Jag har en iPod Touch som testdevice, duger bra.

Men nu vill jag testa mot en lånad iPad också. Men då blev jag osäker. Hur många olika devices kan jag egentligen testa mot på en licens? Finns det några svårigheter med en tillfällig apparat?

Och vad händer om man använder samma device mot flera olika certifikat? Är det fritt fram?

100 stycken.

Och du kan köra så många olika program du vill på samma device, devicen blir inte låst till någonting. När du är klar kastar du appen från springboard och raderar provisionsprofilen i Settings.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-21 09:36
Ursprungligen av marcushedenstrom:

100 stycken.

Och du kan köra så många olika program du vill på samma device, devicen blir inte låst till någonting. När du är klar kastar du appen från springboard och raderar provisionsprofilen i Settings.

Från avtalstexten:

Citat:

You acknowledge that by installing the Apple Software on Your Authorized Test Devices, these Devices may be “locked” into testing mode and may not be capable of being restored to their original condition

Tror inte det är något att fästa någon större vikt vid dock, det är säkert bara en friskrivning.

Citat:

Och vad händer om man använder samma device mot flera olika certifikat? Är det fritt fram?

Ja, samma device kan till och med användas för flera olika developerkonton, blanda adhoc-distribution och debuggning osv. En relativt okänd funktion är att man kan adhoc-distribuera appar direkt via webben (se t ex application - iPhone distribution Over the Air - Stack Overflow)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-06-21 17:18
Ursprungligen av rpz:

Från avtalstexten:

Citat:

You acknowledge that by installing the Apple Software on Your Authorized Test Devices, these Devices may be “locked” into testing mode and may not be capable of being restored to their original condition

Tror inte det är något att fästa någon större vikt vid dock, det är säkert bara en friskrivning.

Jodå, det är precis vad det är. Du kan inte återställa iOS till en tidigare (typ original) version efter att du har installerat en utvecklar-beta. Men läs mer om det på Apples utvecklarforum om du undrar. Känns lite dumt att diskutera sådant som redan är avhandlat på rätt plats.

Ursprungligen av frazze:

Jodå, det är precis vad det är. Du kan inte återställa iOS till en tidigare (typ original) version efter att du har installerat en utvecklar-beta. Men läs mer om det på Apples utvecklarforum om du undrar. Känns lite dumt att diskutera sådant som redan är avhandlat på rätt plats.

Visst kan man det. Fast det har inte med topic att göra som du säger.
Downgrade iOS 5 beta to iOS 4.3.3

Vet flera på jobbet som gjort det efter att ha testat 5:an..

Tack! Då behöver jag inte vara rädd att sabba nåt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-22 09:07
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Tack! Då behöver jag inte vara rädd att sabba nåt.

Det kan man nog lyckas med ändå!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-09 23:10

Kan tipsa om http://testflightapp.com/ om du tänkt distribuera dina betaversioner till andra också. Sjukt smidigt!

Ursprungligen av ceve:

Kan tipsa om http://testflightapp.com/ om du tänkt distribuera dina betaversioner till andra också. Sjukt smidigt!

Vad gör den egentligen? Jag förstår inte deras hype.

  • Medlem
  • 2011-06-21 13:48

Grejen med TestFlight är att du via ett email kan skapa en testanvändare som godkänner ett certifikat. Testanvändarens UDID kan du sedan importera till din developermiljö och sedan distribuera appen till användaren. Du kan också lägga upp olika grupper med användare. När du sedan har en ny version bygger du in de UDID som ska användas och skickar ut ett nytt mail. Appen uppdateras då automagiskt hos din testare. Smart!

1
Bevaka tråden