Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 10.3 snart ute

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 22:41

Automatically download new music, app, and book purchases to all your devices. Or download only the stuff you want to just the devices you want.* It’s all part of iTunes 10.3.

Apple - iTunes - Everything you need to be entertained

Senast redigerat 2011-06-07 09:24
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-07 08:03

Nu finns iTunes 10.3 tillgänglig för nedladdning.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-06-07 09:01

Varför vill inte iTunes uppdatera sig via programuppdatering i OS X ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-07 09:02
Ursprungligen av hifhif:

Varför vill inte iTunes uppdatera sig via programuppdatering i OS X ?

Det är en beta-version. Inget för allmänheten.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-06-07 09:11

Inte vad jag kan se : Apple - iTunes - Hämta iTunes nu

Nej, det står inget om beta när man laddar ner den. Den har väl inte hunnit ut till alla uppgraderingsservrar än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-07 09:23

Ok, ingen beta av iTunes utan beta av cloud-delen. Antagligen inte ute eftersom det som är nytt är clouddelen.

Ingenting om ny iTunes för iPhone/iPad ? Kommer kanske i samband med nya programvaran.

Ursprungligen av adress@mac:

Ingenting om ny iTunes för iPhone/iPad ? Kommer kanske i samband med nya programvaran.

Vad menar du med ny iTunes för iPhone...? iTunes (liksom App Store) för iOS uppdateras "OTA". Vad är det som ska komma till iTunes?

Ursprungligen av Capeman:

Vad menar du med ny iTunes för iPhone...? iTunes (liksom App Store) för iOS uppdateras "OTA". Vad är det som ska komma till iTunes?

Mija har svarat på min fråga/undran. Tack

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-06-07 12:59
Ursprungligen av adress@mac:

Ingenting om ny iTunes för iPhone/iPad ? Kommer kanske i samband med nya programvaran.

Utvecklare har tillgång till iTunes 10.5b

Och nu är 10.3.1 redan ute...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-08 20:07

För att få de nya funktionerna från 10.3 krävs det att användaren själv slår på dem. Enligt dessa instruktioner: How to: Enable “Automatic Downloads” in iTunes 10.3 | 9 to 5 Mac

Jag provade att ladda ner en app på min iPhone, nästan samtidigt startade en nedladdning i iTunes. Tyvärr ser jag inte alternativet för Musik. Någon annan som gör det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-08 20:11

Musik finns bara om du är inloggad med ett USAkonto.

Ursprungligen av kenjon:

Musik finns bara om du är inloggad med ett USAkonto.

D v s iTunes-delen av iCloud är US-only. Som vanligt. Jävla tur att Spotify är svenskt...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-08 20:12

Ouch. Hoppas det är något som ändras till skarp version av iCloud.

Hoppas inte för mycket. iBooks finns ännu inte. TV-serier och film finns ännu inte (lanserades i USA för snart 6 år sen). Musik tog 1,5 år innan det kom till Svedala.

Ursprungligen av joakimo:

Ouch. Hoppas det är något som ändras till skarp version av iCloud.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-08 20:17

Trådlös synkronisering av applikationer utmärkt åt båda hållen när jag testat lite snabbt nu. Ser fram emot full funktionalitet av iCloud.

Inte US-only. Kanada får en del av kakan också.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-06-09 02:17

Min far har ett märkligt fel sedan iCloud kom med iTunes 10.3. Via iTunes kan han se alla sina köpta iPad appar under "Purchased" men i AppStore på iPaden saknar han ganska många appar (trots upprepade in och utloggningar). De appar som saknas är de som är gjorda enbart för iPad. Någon annan som drabbats av detta eller vet hur man kan lösa det?

Senast redigerat 2011-06-09 02:36
  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-09 07:38
Ursprungligen av MrCoffee:

Min far har ett märkligt fel sedan iCloud kom med iTunes 10.3. Via iTunes kan han se alla sina köpta iPad appar under "Purchased" men i AppStore på iPaden saknar han ganska många appar (trots upprepade in och utloggningar). De appar som saknas är de som är gjorda enbart för iPad. Någon annan som drabbats av detta eller vet hur man kan lösa det?

Testa 10.3.1

Har den kommit???? 10.3 kom ju nyss.

Ursprungligen av zappee:

Testa 10.3.1

Ursprungligen av Zimmerman:

Har den kommit???? 10.3 kom ju nyss.

Jadå, titta tidigare i tråden bara.

Ser nu att det var 10.3.1 jag installerade senast. Det skumma var att software update sa att det var 10.3 (ingen etta på slutet). Skumt.

Ursprungligen av Capeman:

Jadå, titta tidigare i tråden bara.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-06-09 10:45
Ursprungligen av zappee:

Testa 10.3.1

Tack för tipset. Han hade dock tydligen redan 10.3.1. På dator fungerar det ju kanon dessutom. Där hittar "molnet" alla han nuvarande och tidigare köpta appar under "Purchased".

Men i AppStore på paddan ser han alltså under "Purchased" inte någon av apparna som är gjorda enbart för iPad (varken de han har installerade just nu eller tidigare installerade/köpta program). Han ser bara appar som är för "iPhone, iPod Touch och iPad" samt "iPhone".

Ursprungligen av MrCoffee:

Tack för tipset. Han hade dock tydligen redan 10.3.1. På dator fungerar det ju kanon dessutom. Där hittar "molnet" alla han nuvarande och tidigare köpta appar under "Purchased".

Men i AppStore på paddan ser han alltså under "Purchased" inte någon av apparna som är gjorda enbart för iPad (varken de han har installerade just nu eller tidigare installerade/köpta program). Han ser bara appar som är för "iPhone, iPod Touch och iPad" samt "iPhone".

Jag kollade precis - och ser även dom speciellt för iPad, genom att växla läge i övre vänstra hörnet. Fungerar perfekt.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-06-10 01:12
Ursprungligen av adress@mac:

Jag kollade precis - och ser även dom speciellt för iPad, genom att växla läge i övre vänstra hörnet. Fungerar perfekt.

Tack för att du kollade!
Jo de är väl så de ska vara, han ser ju alla iPad appar under "Purchased" i iTunes... men av någon anledning visas inte "iPad only apparna" i AppStore på iPad:en.

Någon som vet vad det kan beror på? Borde inte paddan hämta informationen från samma "moln" kopplat till hans Apple ID?... eller kan det blivit fel i AppStore på hans padda?

Och nya Purchased i iTunes 10.3 innefattar inte gamla musik-köp ser jag?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Och nya Purchased i iTunes 10.3 innefattar inte gamla musik-köp ser jag?

Som jag förstått det så gäller inget med musik för något land förutom USA och Kanada. Se inlägg #16 och #19.

Ursprungligen av Capeman:

Som jag förstått det så gäller inget med musik för något land förutom USA och Kanada. Se inlägg #16 och #19.

Då har Apple motiverat mig att börja köpa iTunes Gift Cards från vänner i USA. Orkar inte med dessa begränsningar längre.

Bevaka tråden