Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 24" - värmefrågor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-08 15:26

Hej!

Min älskade iMac har börjat bli VÄLDIGT varm för jämnan.

Ringde Macfixaren i stockholm som jag har mycket bra erfarenhet från och de rekommenderade att byta kylpastan på grafikkortet

/* update */
pratade med någon annan kollega hos macfixaren nu som inte kände till att man kunde byta kylpastan, han rekommenderade det inte. Trodde inte värmeproblemet skulle lösa sig om han gjorde det. Han påpekade även att han aldrig gjort det samt att han inte tycker "sånt här" (diskutera datorproblem och vad de kan göra för att lösa det) är roligt alls och att det är fredagkväll nu. Hahahaha, the end vad gäller macfixaren
/* end update*/

1) Någon som provat att byta ut kylpastan? Gav det bra resultat?

2) Kommer sannolikt kosta kring 1.200kr. Tycker det är kul att mecka, är det ev. så att det finns detaljerade manualer för sånt här på nätet och att man kan köpa egen proffs-kylpasta för typ 100kr?

3) Någon som vet ifall ett byte till SSD skulle förbättra värmen? prestandan javisst, men kostar en del så vill ha mer än bara prestanda och ljud.

Senast redigerat 2011-06-10 17:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-08 16:14

Efter att ha surfat några timmar så är värmen följande

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-08 16:18

Spontant tycker inte jag att det ser överdrivet varmt ut...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-06-08 18:58

Det ser väl inte värre ut än min gjorde igår. Det är sommarvärmen, har man 27 grader i lägenheten så blir även en Mac lätt svettig. min power supply var uppe i 78 C och fläktarna drog igång på fullt blås. Jag trodde att maskinen skulle lyfta från skrivbordet.

I it ain't broke, don't fix it.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-09 00:20

Efter att ha kört plex en timme så är den förstås ändå varmare

Snackade med auktoriserad serviceverkstad som kände igen syptomet och ta in den och byta kylpastan på grafikkortet. 920+moms per timme dock..

Du har markerat temperaturangivelsen på "powersupply". Om du byter kylpasta på grafikkortet kommer detta knappast påverka den generella värmen i maskinen. Titta istället på hur du placerat datorn. Står den i solen, nära ett element, hur är d men ventilationen i rummet/luftcirkulationen runt maskinen?

Kolla med forumen på Apple.com. Det finns säkert fler användare m samma undringar, tag reda på alla fakta för annars kan d bli dyrt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-09 18:24

Tack för alla svaren!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-06-18 11:29

Såhär ser min ut!!

1
Bevaka tråden