Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

airport extreme med kabel till airport express

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag vill inte göra en allt förlång rubrik. Så det jag menar är att jag har en Airport extreme som basrouter. Det jag undrar och vill är: Ifall jag går och köper en airport express och kopplar in Ethernetkablen till den. Kan jag därifrån sen sända vidare min wifi som basstationen sköter?

För jag tror dessvärre det är för många väggar och våningar att låta wifin göra jobbet som det är tänkt.

Mkt tacksam för snabbt svar. Då jag måste ha detta fungerande tills klockan 18.00

alltså så här vill jag ha det om det är möjligt.

internet --kabel-- Airport Extreme --kabel-- Aiport Express -- trådlöst -- dataapparat.

Mvh
Ola

  • Medlem
  • 2011-06-08 14:33

Jag har gjort liknande grejer med en Express och linksys wrt54g med orginalfirmware och openwrt och även i Telias smart-routrar. Så det borde inte vara några problem. Med Expressen kan du ju även "förlänga" det befintliga nätverket trådlöst så att du får bättre täckning.

jo, men det är just det där med att kör extreme--kabel--express--wifi

Finns ju andra märken där det är möjligt. Men jag vill ha express ifall det är möjligt. så man kan ta del av airtunes till stereon.

  • Medlem
  • 2011-06-08 15:55

Tusen tack för din hjälp! (Ringde apple support för att få det bekräftat innan jag hade läste ditt senaste inlägg här.)

Så jag har redan köp och installerat det. Fungera galant! Apple lever upp till "its just works" Inga krångel och och svåra inställningar.

Ha en fortsatt fin dag!

Ola

  • Medlem
  • 2011-06-08 18:36

Härligt härligt!

1
Bevaka tråden