Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 6-10 juni 2011 - "We are going to unveil the future of iOS and Mac OS"

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu är datumet för WWDC 2011 officiellt: 6-10 juni: Apple Announces WWDC 2011 Dates: Kicks Off June 6

At this year’s conference we are going to unveil the future of iOS and Mac OS,” said Philip Schiller, Apple’s senior vice president of Worldwide Product Marketing. “If you are an iOS or Mac OS X software developer, this is the event that you do not want to miss.

Härligt - vilka ska åka?

om jag skriver in icloud.com hamnar jag här drivet av Xcerion

http://www.cloudme.com/sv

Så betyder detta något?

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

om jag skriver in icloud.com hamnar jag här drivet av Xcerion

http://www.cloudme.com/sv

Så betyder detta något?

Nja, betyder inte något än:
http://www.99.se/notiser/287462-apple-har-kopt-icloud-com-svenskt-bolag.html

Än så länge pekar icloud.com till gamla ägarens sida.

Ursprungligen av Knutsson:

Nja, betyder inte något än:
http://www.99.se/notiser/287462-apple-har-kopt-icloud-com-svenskt-bolag.html

Än så länge pekar icloud.com till gamla ägarens sida.

ok, tack för klargörandet och länken.

Har man §1599 och en tur-retur-biljet till USA liggandes så varför inte?

Är på tiden att 99.se lottar ut resa samt inträde till det här!

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Detta postades tidigare lite längre bak i tråden. Vi får se...

Ursprungligen av Capeman:

Detta postades tidigare lite längre bak i tråden. Vi får se...

du kan ta bort det då det är postat innan.

Ser verkligen fram emot iOS 5, nästan mer än Mac OS X 10.7..

Wow alltså. Slutsålt på 10 timmar! Helt sjukt. Förra året var det 8 dagar och det ansågs snabb!

Surt värre, jag hann inte ens få tag på chefen för att kolla om det var ok. Jaja, man får väl köpa på eBay då.

Men Apple måste nog se över WWDC-grejen, om hälften av världen missar chansen beroende på att biljetterna rycker medan de sover så kan man ju inte kalla det för "World Wide" längre. Och WWDC riskerar bli ett bönemöte för de redan invigda. Fler platser, fler tillfällen eller ökad distribution över världen kanske.

Fast aktieägarna måste ju jubla för det här är verkligen en mätare på hur Mac OS/iOS lägger världen för sina fötter!

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Surt värre, jag hann inte ens få tag på chefen för att kolla om det var ok.

Det är nog ett rätt vanligt scenario runt om i världen just nu, såg ett bra tweet om det:

Seems like WWDC is now for people who act on their own initiative and are willing to pay out of their own pocket.

Samtidigt kommer inte WWDC som en överraskning, det är varje år.. Man kan ju fråga dagen INNAN biljetterna släpps..

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Samtidigt kommer inte WWDC som en överraskning, det är varje år.. Man kan ju fråga dagen INNAN biljetterna släpps..

Va? Fråga vadå? Biljetterna släpptes för länge sedan...

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Surt värre, jag hann inte ens få tag på chefen för att kolla om det var ok. Jaja, man får väl köpa på eBay då.

Jag vill inte vara sådan, men WWDC har varit varje sommar sedan 1995. Ett sätt att lösa detta vore ju att fråga i förväg.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag vill inte vara sådan, men WWDC har varit varje sommar sedan 1995. Ett sätt att lösa detta vore ju att fråga i förväg.

Fast nu är du sådan. WWDC blev slutsålt på under 10 timmar denna gång, förra året tog det 8 dagar och förr om åren betydligt längre än så. Denna gång hann många som verkligen vill åka inte ens kolla med sin chef eller kolla av att man kan ändra sitt schema innan det var slut. Apple har inte ens publicerat tiderna i förväg.

Det är underligt att Apple inte gör något åt grundproblemet; en explosion av antal utvecklare men bara en rejäl konferens att åka på och den är fortfarande dimensionerad för 1995.

Kanske finns WWDC kvar bara för fan-klubbens skull. Och Walt Mossbergs...

Köpte biljett direkt, hade på känn att det skulle gå fort, men 10 timmar... det är ju nästan som en rockkonsert.

Vilka fler fick tag på biljett?

  • Oregistrerad
  • 2011-03-29 12:00

Jag var faktiskt lite sugen på att åka, Frisco är ju rätt trevligt vid den tiden på året men nästan 10.000 för inträde är ju lite overkill, även om flyg är billigt och boende kan jag fixa gratis.

Tycker det är dags för världens största dataföretag att förstå att Europa smiskar skiten ur usa, skulle gissa att majoriteten av alla iOS utvecklare inte ens bor i usa.

Dags för ett WWDC-London tycker jag.

Ursprungligen av studiox:

Tycker det är dags för världens största dataföretag att förstå att Europa smiskar skiten ur usa, skulle gissa att majoriteten av alla iOS utvecklare inte ens bor i usa.

Antagligen inte i Europa heller.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-29 12:20
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Antagligen inte i Europa heller.

Nej naturligtvis kan det vara så. Indien har säkert en hel del utvecklare, dom åker säkert hellre till London (om dom har råd..) än till Hong Kong eller annan lämplig asiatiskt ställe..

Ursprungligen av studiox:

Jag var faktiskt lite sugen på att åka, Frisco är ju rätt trevligt vid den tiden på året men nästan 10.000 för inträde är ju lite overkill, även om flyg är billigt och boende kan jag fixa gratis.

Tycker det är dags för världens största dataföretag att förstå att Europa smiskar skiten ur usa, skulle gissa att majoriteten av alla iOS utvecklare inte ens bor i usa.

Dags för ett WWDC-London tycker jag.

Ja jag håller verkligen med och har mailat Apple med förslag på hur man löser problemet (men förväntar mig inget svar). Att den enda macutvecklarhändelsen av dignitet säljer ut medan en stor del av världens befolkning sover är inte ok. Apple måste tänka nytt. Tror inte att bara skala upp till fler deltagare är lösningen, utan distribution och fler events är nog bättre. WWDC Europe/Asia/US?

Intressant nog är det flera som motsätter sig en utökad tillställning. T.ex. skribenten/analytikern/fluffern (stryk det som inte önskas) Gruber, som helt frankt hävdar att varje förändring av WWDC skulle förstöra det. Wow. Daring Fireball Linked List: On WWDC Now Being 'Broken'

Jag håller inte alls med honom.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-29 15:13
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Intressant nog är det flera som motsätter sig en utökad tillställning. T.ex. skribenten/analytikern/fluffern (stryk det som inte önskas) Gruber, som helt frankt hävdar att varje förändring av WWDC skulle förstöra det. Wow. Daring Fireball Linked List: On WWDC Now Being 'Broken'

Jag håller inte alls med honom.

Jag håller med, även om jag inte varit på WWDC. Kan tänka mig att (US) utvecklare som year-by-year varit där och nördat sig med alla apple-utvecklare, dricker öl i baren kan tycka att man tappar stämningen om 10.000 personer skulle invadera stället. Fair point.

Däremot säger det inget om att kopiera konceptet till andra städer, NYC skulle säkert må bra av en tillställning som denna också.. Titta på Vmware, Oracle och alla andra giganter hur dom tar hand om sina utvecklare, konsulter etc.

Får jag fråga er mer vetande människor inom detta ämne varför det är så dyrt som det är? Vad får man mer konkret för dessa pengar?

  • Oregistrerad
  • 2011-03-29 22:08
Ursprungligen av Scarecrow:

Får jag fråga er mer vetande människor inom detta ämne varför det är så dyrt som det är? Vad får man mer konkret för dessa pengar?

Det är faktiskt inte dyrt.

Bevaka tråden