Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplay tystnar mitt i låtarna...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-05 20:37

Hej

Jag nyttjar airplay och iTunes (i en Windowsdator), till en airport express.
Ibland tystnar musiken i ca 5-10 sekunder mitt i låtarna. Dels när jag gör saker i iTunes, som exempelvis tittar på andra album eller söker efter annan musik, men även ibland när jag inte rör datorn alls.

Det har inget med buffring att göra, för i iTunes spelar glatt låten vidare (man ser i spelaren att tidsangivelsen för hur långt låten är spelad tickar på) och när låten hörs igen så är det just 5-10 sekunder längre fram. Det är helt enkelt bara tyst.

Mycket störande, eftersom det händer ca 2-3 ggr per låt.

Någon som har varit med om samma?

Någon som vet varför?

vad händer om du inte kör trådlöst?

Av ngn anledning har du antingen för lite ork i datorn, för dåligt med minne eller för klen överföringskapacitet.

Börja med att försöka utesluta saker enligt ovan. Kolla vad som händer om du kör över kabel.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-05 21:51

Spelar du musiken på datorn samtidigt? När jag hade tråkig signalnivå till en airport express så tystnade det i de anslutna högtalare (men datorn spelar givetvis vidare). Det låter som att det är överföringshastigheten som strular tycker jag.

Du kan t.ex. se vad för hastighet som används genom att med Airport-verktyg kolla in din Airport Express (Avancerat - loggar & statistik och sedan trådlösa klienter).

Är det hastigheten som är problemet kan du antingen prova byta kanaler (eller köra på 5GHz om du har n-modellen) eller tyvärr det tråkiga svaret flytta på dem.

1
Bevaka tråden