Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP Photosmart B110 - ansluta till trådlöst

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har idag köpt en Photosmart B110. Eftersom den trådlösa funktionen finns, tänkte jag försöka använda den. Började att konfigurera den i mitt arbetsrum i källaren och fick den att koppla upp sej mot det trådlösa. Installerade drivrutiner på macen och stötte på patrull när skrivaren skulle konfigureras som trådlös, eftersom macen inte hade mottagning mot det trådlösa nätverket. Flyttade upp allt på samma våning som routern står och försöker igen men nu får jag hela tiden upp att jag angett fel WEP-säkerhetsnyckel trots att jag checkat 2 000 ggr att det är rätt. Lyckas inte ens kontakta supporten eftersom det inte går att hitta produktnumret på min skrivare. Måttligt nöjd är jag nu!!!! Nån som har nån hjälp att ge mej????

Använder du verkligen WEP på routern då? Det är en mycket gammal kryptering som går att hacka på fem röda. Rekommenderar att du kör WPA2 istället. Nu kanske det inte hjälper din situation direkt, men det är hursomhelst värt att tänka på.

Som Capeman skriver, använd inte WEP. Kolla inställningarna så att du kan använda WPA2 på skrivaren.

OK, har inte en aning om hur jag gör det vare sej på router eller skrivare..... Tips??? Nu har jag visserligen fått det att funka men nu envisas fansk-t till skrivare med att bara skriva ut svart-vitt. Ingen färg. Tror jag blir galen!!!!

Just trådlösa skrivare är svåra att konfigurera och det är inte lätt att ge hjälp via ett forum när man inte har erfarenhet av just den modellen. Jag kämpade ganska länge med att få min trådlösa Samsung-laser att fungera ordentligt. Det gör den nu, men det tog tid...

1
Bevaka tråden